• 1991

Vilka länder kommer ni ifrån?

Tycker länder, språk och allt i dess väg är jättekul och intressant..

Är därför nyfiken på vilka länder ni kommer ifrån, och om ni kan dem språken?

Själv är jag 50% Svensk, 25% Tysk & 25% Iranier.
    Kan dock inget av språken förutom Svenska då.. lite tråkigt kan jag tycka.

• Svar på tråden Vilka länder kommer ni ifrån?
  • dio

Jaa...här är man 100 % tråkig svensk skulle jag tro. Lillans pappa likaså. Jag vill också lära min dotter en massa språk! Jag vill också vara svensk-grek-italienare-korean-fransman-sydafrikan-chilenare
    Finns inget häftigare än små barn som är flerspråkiga! Och tänk vilket försprång de får

Im Pretty Sure I got my car pregnant!
  • Turran

Jag ar 50% hollandsk, 37.5% svensk och 12.5% tysk. Min sambo ar 50% brittisk och 50% australiensisk. Var dotter ar saledes ganska internationell

• sussu56

Jag är från Finland och sambon är Thai/kines
    Barnet 50% finsk och 25% thai och 25% kines. Längtar så mycket att få se hur barnet kommer se ut =)

• Nadia

Jag är halvsvensk, halvtunisisk.
    Min dotter är 75 % tunisisk, 25 % svensk. Min exman är heltunisier.

• morgerda

Hrm... Få se nu.... orkar inte procentuera... men en droppe kan vi väl säga: en liten del av

Från mig: filippinsk, spansk och "en droppe" kinesisk (min farmor var 25% kines)

Från pappa: svensk, estnisk och "en droppe" rysk (sambons farfar var 50% rysk tror jag)

Hoppas på en bra blandning!

... BF 23 november!!!
  • Luddes matte

Jag är 100% australiensk o maken 100% svensk

Älskar mina pojkar, Leo, Jack och Tyko.
  • Estrella

Sambon 100% chilenare, jag 100% svensk. Barnet kommer bli 50/50. Med en dos Spanien, eftersom hela sambons familj bor där och är "förspanskade". Så det blir nästan tre länder i ett...

• Stumpan83

Jag är 100% svenska och min sambo 50% svensk; 50% grek. Alltså blir vårt barn 75% svensk och 25% grekiskt. Jag pratar svenska men förstår en del grekiska och min sambo talar svenska och grekiska. Han kommer bara prata grekiska med barnet och jag bara svenska.

• Estrella

Stumpan 83:
    Vi har tänkt göra på samma sätt. Även om vi båda talar varandras språk så ska min sambo tala spanska med barnet och jag svenska, och försöka vara konsekventa med det. Jag tror det är det bästa sättet att göra dem tvåspråkiga..

Svar på tråden Vilka länder kommer ni ifrån?