• 1991

Vilka länder kommer ni ifrån?

Tycker länder, språk och allt i dess väg är jättekul och intressant..

Är därför nyfiken på vilka länder ni kommer ifrån, och om ni kan dem språken?

Själv är jag 50% Svensk, 25% Tysk & 25% Iranier.
    Kan dock inget av språken förutom Svenska då.. lite tråkigt kan jag tycka.

• Svar på tråden Vilka länder kommer ni ifrån?
  • Anna Paulita

50% Italiensk och 50% Finsk.

• Angelito

Jag är helsvensk, min man spansk/kanarisk sá här blir det 50% och vi pratar báda spráken hemma.

• Svita

Jag är 100% svensk, min sambo 100% turk = vår son är en Svurk;)

Vi bor i Turkiet, jag pratar svenska med sonen, min sambo turkiska och som gemensamt språk har vi engelska.

• schnatte

France: Jag kände mig inte som en tyska när jag bodde i Tyskland, men sedan jag har flyttat till Sverige känner jag mig som en tyska. Jag är helt enkelt inte svenska. Min man känner likadan, han är kines och han skulle förbli kines, så det är ingen idé att byta pass. Det skulle helt enkelt kännas fel. Men vår bil har svensk reg.skylt.

• räka

Hej!jag är rysk och min sambo är svens-norsk och våran dotter är rysk-svensk-norsk.
    Jag pratar ryska med min dotter och min sambo svenska.Jag har bott här i Sverige 11år och är svensk medborgare men jag kommer att bli alltid rysk.

• Dvipa

jag oxå 100% rysk, mannen 100% svensk, dotter 50/50. Pratar ryska med henne, pappa svenska.

• Trisses2

Jag är 50% svensk och 50% kroat/italienare och min man är 100% engelsk. Hemma pratar vi mest engelska sinsemellan men jag pratar mest svenska med vår 20 mån kille och min man pratar engelska. Tror att vi känner mer som européer än som svenskar .

• schnatte

trisses2: Ja just det, det var bra sagt, jag känner mig nog också mest som europé!

• Tinzu

har ingen aning om vad jag gör här inne

vela bara svara på att jag är 75% finsk och
    25% svensk dock så envisas sambon med att
    jag är svensk
    same är jag också, dock vet jag inte hur mycket
    så det struntar jag i

pratar finska, svenska och engelska.

• cmolin77

Hej
    Jag ar svenska, min sambor kommer fran OSterrike (dar vi nu bor) och vi traffades i USA. Vi talar engelska med varandra, jag svenska med sonen, sambon tyska med sonen och nar vi bada ar dar pratar vid engelska med honom.

Svar på tråden Vilka länder kommer ni ifrån?