Barnmat
Kul tråd, har just börjat med smakisar...idag fick hon smaka på havregrynsgröt inte så poppis, stavmixtrade havregrynen innan kok så det blev pure...
får nog koka lite äpple till...
Kul tråd, har just börjat med smakisar...idag fick hon smaka på havregrynsgröt inte så poppis, stavmixtrade havregrynen innan kok så det blev pure...
får nog koka lite äpple till...
Tack, Hon får "efterrätt" efter mat smakisen, katrinplommon...
Mycket pga att hon får ers som komplement till amningen, så hon inte blir stenhård.. men jag kan ju ta den me gröten istället..
Började med gröten idag, matsmakisen åker ju ner som en måltid idag...
Fannys första smakis, mosad potatis, bröstmjölk, gegga ihop och fryste in som isbitar... var ok.
Andra majs+ bröstmjölk+ rapsolja sen hyst in i frysen som isbitar.
Ny smak imorgon, morot...
Jo jag har burkisar som grund...tänkte eget lagat sen när hon äter mer.
CasaMia:
har själv en tjej på 4 mån tycker det är skoj med "riktig mat".
Då hon oxåfår ers så tycker jag att det är bättre med riktig mat,hade kanske väntat längre med starten om hon inte visat intresse och om jag hade hel ammat.
Kul att din tjej e ett matvrak.
Jopp det går lika bra med ers, det är ju smaken man e ute efter...
Nyckelpigan: Smakisar kan du göra själv, jag mixade vanliga havregryn och följde receptet som vanligt.
Men hon tyckte INTE om det.
Köpte majs+havre gröt, hon älskar det.
Tråkigt men det är skillnad på smaken...köp gröten smakar bebis mat .
Sen så får man alla ämnen, men som smakisar så e det ok med vanlig om man inte har en kräsen bebis.
Nyckelpigan:
SOCKERFRITT, helst inte fruktgröten.
som Pillis skrev så e det rek från BVC med köpe gröt.
Självklart e hemkokt bättre om man kan livsmedel...
Föredrar det själv, men nu när man håller på med smakisar så föredrar jag burk, och just gröt skulle helst vara köpt, men så var det ajjabajja med välling, just för gluten å så...
Eftersom vi just har börjat så vill jag inte blanda med annat, tex blodbröd och kiwi kliar ju i min mun...
Just därför hänger jag i denna tråd för mkt bra tips
The Bumblebee:
Välling har mycket gluten medans gröten har tillsatts lite pga så bebisen ska vänja sig,havre räknas inte... enl min bvc.
Enl BVC så ska barn ha blivit mer allergiska sen vi börja med välling...
Tänker själv börja med välling när hon e 6 mån typ till tidig frukost och kvällsmat.
Tur att det finns sådana här trådar, för tips, info.
Ifall BVC e köpta