Barnmat
Salt e viktigt så man inte får struma.
Salt e viktigt så man inte får struma.
Man ska visst börja med en tsk ungefär, men det gjorde inte jag heller, lassade på tills hon inte tyckte det var roligt längre, så kanske ett par skedar, men man få ha koll så det inte blir stopp där bak
Jo jag helammar inte, om du gör det och tänker göra det ett tag till då får du ta det lugnt med smakisar, så att det inte ers amningen.
Jag började med smakisar innan hon var helt 4 mån, men det var för hon va intresserad.
Oj jag missuppfattade...
Har man testat och det funkar, så öka.
Enl våran kära BVC så ska man ta det lungt mest för amningens skull.
Ett mål om dagen med mat fixar de ganska snabbt, men ha koll på baken
Casamia: Hört att man inte ska ge våra bebisar köpe katrinblomon, för de innehöll socker, konserverings medel osv.
Det finns ju på burk till barn, håller en vecka öppnad och smakar jättegott.
Evaeng: Från att bajsa varje blöja till inget på 3 dagar i flera veckors tid till nu 5 ggr per dag.
´Men jag ska fråga på BVC om det är ok att bajset är mossgrönt...
Annis76
Kör med magkänslan .
Vad kan hända? Akta bara de kända riskerna typ spenat,salt, komjölk, gluten produkter, till den e i allafall 8 mån, spenat ännu senare.
Tror att vi ibland e för pålästa
De säger ju till om det inte e ok, bara ha koll å testa försiktigt.
Evaeng:
Det finns aprikospäron pure från 4 mån nestle...
Min tjej dricker från pipmugg, fattade galoppen snabbt, men det e fort lite söl.
Casamia
Vad e det för plommon du köper, jag tänker på de "vanliga" som man kan köpa i pappburk.
Om du har hitta sådana som bara är plommon, så e jag intresserad.
Tycker det låter som en bra ide med avkok, som komplement när de e hårda i magen.
Evaeng:
Esska har jag med fåglar å träd .
Den har inte handtag.
Casamia:
Ja burkpuren funkar med besked på mamma å bebbe, å så e den mkt god
casamia:
Håller me riktigt fett ska det vara, tror inte heller att det är boven, boven är ej regelbundna och hoppar över måltider...
Och falsk socker e ju farligt...