Barnmat
Johpet: När snoprpan vaknar vi fyra fem så matar jag henne sen så snozar vi till 8-9, hon tycker det e myigt att prata; sova mysa på morgonen, å mamma får stänga ögonen en stund till
Johpet: När snoprpan vaknar vi fyra fem så matar jag henne sen så snozar vi till 8-9, hon tycker det e myigt att prata; sova mysa på morgonen, å mamma får stänga ögonen en stund till
Johpet Ja har du provat? De kan tjöta i 40 min innan de somnar om en stund som kan variera mellan 40 till timmar...
Och om jag går upp tidigare så e hon vaken en stund sen vill hon ändå sova igen, hmmm övat in henne i bra morgon vanor
Och idag så ville hon ligga jättenära mamma, oftast e hon nöjd att ligga breve, men idag så fick jag mysa riktigt me henne, sååå gott.
Men lätt och light produkter är ju inte samma....Mindre fett i lätt men falskt skit i light... elr har jag missuppfattat?
johpet. självklart ska ju bajs blöjan väck, bytter om min tjej har kissat jättemycket oxå, men då är det lite längre insomning, men det är det ju värt.
Casamia: Vi har tvärtom,jag med inga mat rutiner, vill ha och sambon med riktiga matrutiner, svärmors mat e sååå god, har blivit en stor matslappis.
Men jag försöker med att nu när Fanny ska börja äta så måste vi skärpa till oss, så hon får fina mat traditioner, och familje mys, det hänger han med på... så för någon vecka sen så dricker vi inte cola till maten,mycket för att fanny tyckte att det såg spännande ut, hmmm deras logga blir man ju törstig av att bara se.
Mamsie
Hmm om inte magen knorrar så kan du forts...
Man ska ta det lugnt mest för att inte konkurrera bort brööna, och ni har ju börjat med gröt...
Jag anv pipmugg direkt till tjejen alltså 4mån, fatta galoppen direkt.
Det finns barn som behöver mer tid för att tycka och förstå sked tekniken, så där kanske det inte blir mer än nån sked.
Men detta är min personliga uppfattning...
aprilmaj06: ja man kan ge vanlig havregryn, mixa gärna om i början till pure.
Men köpe gröten har viktiga ämnen och lite gluten, så det blir mjukstart för bebben.
Vi pratade om gröt tidgare i tråden, kolla längre bak, mkt bra.
Casamia: Håller me babyplus luktar å smakar äckligt men tjejen äter med glägje !!??
Så jag har fortsatt, och så e den billigare oxå.
Godmorgon
I helgen så började Fanny äta riktigt, hel portion gröt å puremat slank ner utan problem, hittat fötterna oxå
Å så fick hon suga på blomkål å selleri (råa), det tyckte hon va gott.
Vilken ålder ger ni jordgubbar?
Tänkte ge det till mellis idag, men hon kan vara förliten, 5 mån.