Inlägg från: Tinuskan |Visa alla inlägg
  • Tinuskan

Barnmat

Slarva: Lite rapsolja i maten elr en klick smör finns saltfritt.
    Det är ju fettet som smörjer de små magarna.

• Tinuskan

Väntar på att tjejen ska vakna, ska testa med mosad ägg med saltfritt smör...

• Tinuskan

Slängde ner köttfärs å kryddor i kokande vatten.
    Snabbt å lätt...

• Tinuskan

Enl min bvc så ska barnen äta hela ägget.
    Visst kan man vara försiktig om barnet har visat tedens till allergi.
    Man ska ju alltid vara försiktigt när det prövar nytt

• Tinuskan

Min tjej fick kyckling, couscous med salsasås på burk igår, den e fråm 6 mån,hon som bara äter fisk, älskade den, och nu finns det ett recept här så man kan göra det själv, tack jonnzie.

ang hur mycket mat...
    Min tjej äter 200 ml välling/ers på morgon å kväll...
    e portiongröt, blir väl totalt 1.5 dl, å när hon får burk så e det 1 dl mat 1 dl puree.

Tänker att varje mål e ungefär samma mängd, kan ge alla mål ers å då blir det ungefär 150 ml per mål.

Nu äter min tjej ungefär varann timme, alltid.

• Tinuskan

Vårkänslor:
    Koka ägget mosa i med lite smör, kanske men msk mjölk...

Min snorpa tyckte det va jättegott... fast jag hade ingen mjölk hemma så det blev lite torrt

• Tinuskan

Finns termos,där du får plats med matburk... sitta i vagnen å äta, elr i en väns knä.

• Tinuskan

Hmm maten ska ju vara saltfattig efter 6 mån, alltså inte tillsätta själv, å tex korv å kyckling kokar man ju oftast å då försvinner en del va saltet...

• Tinuskan

onehappen, jag va vän stol igår å ja jag blev kladdig men bebben blev tillslut mätt, oftast har ju cafer stol, har de inte så går man vidare... de flesta brukar vara snälla med att värma vatten å burka...

• Tinuskan

Suck hörde idag på nyheterna att kanel e farligt,,,

å jag som precis har börjat med att blanda i lite kanel i Fannys bananmos ;-( , så e det farligt...

Svar på tråden Barnmat