• Lina B

Lön innesäljare???

Blev erbjuden ett jobb som innesäljare. Jag är 29 år och detta är mitt första riktiga innesäljarjobb. Men har jobbat med annan försäljning förut! 20 p från universitetet och massa andra komvux-kurser. Storstad. 35 tim/ arbetsvecka.

Lön: 18000kr/mån. Med möjlighet till provision upp till 3000kr/mån OM man jobbat bra.....

Hjälp fort, för behöver tacka ja eller nej i dagarna nu.....*panik*

• Svar på tråden Lön innesäljare???
  • E l l a

Det låter väl ok tror jag. Jag jobbade kort som innesäljare en period och tjänade då 14 000 kr + provison.

• 19Malin86

Jag fick ut 12000 + provision, så det är väl helt ok

• fitforfight

Om det är Handels så är deras minimilön om man är över 19 år och utan branchvana 87.44kr/timme

• Lina B

Fitforfight: Men om man är 29 då? Finns nån lönegräns?

• fitforfight

Efter 19 år så går man på branchvana och du kan högst ha 3 års branchvana.... Men varje år vid förhandlingarna är det ett pott som alla anställda bidrar till som chefen sen får dela ut som han vill.

Jag tycker att 18000 är toppen att ha som ingångslön...ska du ha något eget ansvarsområde?

• Lina B

Ingen aning om ansvarsområden....har ju bara varit på en intervju och är lite förvirrad av alla frågor jag fick i huvet, hihi!

Men: Ändras lönen över tid, och hur ändras den?

• fitforfight

Det brukar vara löneökning varje år i April, det finns alltid en generell höjning + en pot ,men det handlar inte om många kronor.

• Lina B

Fitforfight: Inte om många kronor? Hm...ja, man vill ju inte fastna i nåt som bara står stilla...har redan jobbat i en sån bransch nu i 10 år..

Vad vet du mer?

• fitforfight

Man kanske får en ökning på 300 kr/månad som dom måste ge dig(om dom är med i facket)men sen har du ju branchvana ökningarna och sen är ju resten upp till dig. Visar man framfötterna så kanske du får ansvarsområden och ansvarstillägg eller avancerar inom företaget. svårt att säg när jag inte riktigt vet vad du ska jobba med. Sen är jag inte helt hundra på att det gäller exakt samma regler när lönen till viss del är provisionsbaserad.

Jag rekomenderar dig att ringa facket och fråga.

• Lina B

Tack!

Vad heter facket för försäkringar? Alltså försäkringsförsäljning?

Svar på tråden Lön innesäljare???