• Lina B

Lön innesäljare???

Blev erbjuden ett jobb som innesäljare. Jag är 29 år och detta är mitt första riktiga innesäljarjobb. Men har jobbat med annan försäljning förut! 20 p från universitetet och massa andra komvux-kurser. Storstad. 35 tim/ arbetsvecka.

Lön: 18000kr/mån. Med möjlighet till provision upp till 3000kr/mån OM man jobbat bra.....

Hjälp fort, för behöver tacka ja eller nej i dagarna nu.....*panik*

• Svar på tråden Lön innesäljare???
  • millalilla

Lina B: Jag jobbar som innesäljare och är med i HTF..

• Lina B

Millalilla: Vad är dräglig lön? Eller blåste hon mig, rekryteraren? Hon nämnde också nåt annat än HTF minns jag....nåt med "Försäkrings.....", minns ej....

• millalilla

Tycker den lönen du har fått som förslag låter bra. Själv går jag enbart på provision..

• sommartorpet

Som innesäljare är du tjänsteman och tillhör inte alls Handels iallafall som fitforfight säger. Som tjänsteman har du också betydligt lättare att förhandla fram individuella löneökningar då du inte tillhör kollektivsidan.

• Lina B

sommartorpet: Jaha....jag vet inte, är det så?? Jag är första gången inom detta...jobbat med helt annat innan...ingen aning faktiskt....

Hon pratade om nåt Försäkrinsförbund eller vad det hette....

• sommartorpet

Försäkringsförbundet har inget med ett fackförbund att göra. Det är en branchorganisation, dvs en förening för företagen i branchen. HTF eller säljarna är väl de fackföreningar du ska välja mellan

• Lina B

Mhm...jaha.. Tack!!

Är det bättre att jobba enbart på provision, millalilla?

• millalilla

Bättre vet jag inte om det är.. Men för mej funkar det väldigt bra. Man har ju inget tak på hur mkt man kan tjäna. Så för mej är det iaf en extra morot som gör att jag jobbar bättre.

Svar på tråden Lön innesäljare???