• Lina B

Lön innesäljare???

Blev erbjuden ett jobb som innesäljare. Jag är 29 år och detta är mitt första riktiga innesäljarjobb. Men har jobbat med annan försäljning förut! 20 p från universitetet och massa andra komvux-kurser. Storstad. 35 tim/ arbetsvecka.

Lön: 18000kr/mån. Med möjlighet till provision upp till 3000kr/mån OM man jobbat bra.....

Hjälp fort, för behöver tacka ja eller nej i dagarna nu.....*panik*

• Svar på tråden Lön innesäljare???
  • Lina B

Millalilla: Brukar det ligga runt 40 tim/v, arbetstiden?

Fler??

• Lina B

Jag råkade säga att jag ville ha 20500kr/mån idag i telefon...var det dumt?? Han skulle prata med sin kollega..och ringa imorrn. Han frågade ju själv vad jag tyckte...jag råkade va ärlig...hih. Kanske dumt?

• Carisma95

För det första, det är ofta skillnad på innesälj och innesälj.
    Sitter man och aktivt säljer så brukar man oftast ha ca 10-12.000 i fast lön + provision.

Själv jobbar jag på innesälj/kundtjänst på ett företag som jobbar med VA/VVS där jag mestadels har hand om inkommande samtal, ordrar, informera om pris, produkter och leveranstider. Samt kontakt med inköp och produktion. Min lön ligger på 20.200:-/mån så tycker inte alls att 20.500 är mycket om det är en liknande tjänst.

Kolla gärna min länk som jag bifogade ovan.

• Lina B

Carisma: Tack! Jag kollade länken, det stog runt 20.000kr för kvinnor...alla låg runt 20.000 kr och det var väl administrativ personal.....ska rota lite mer där på sidan.

Min tjänst kommer likna din låter det som...vad bra att jag föreslog den summan då, blev lite rädd för att verka för kaxig... Har du prov också?

• Carisma95

Lina:
    Har uppsatta mål vad gäller t.ex. servicelevel till kunder (att de får sina varor den dagen de vill) och uppfyller man det till max kan man få 2.000 extra i månaden, men det är sällan det blir full pott... Men jag är nöjd ändå.

• Carisma95

Nu vet jag ju inte om detsamma gäller din tjänst.
    Om det inte är på samma företag då...

• millalilla

Lina B: Innan jag gick på mammaledighet jobbade jag ungefär 30-40 tim/vecka.. Fast jag har ganska flexibel arbetstid

• Lina B

Jag fick inte igenom mitt löneförslag...

Utan jag får 18500 i garantilön......om jag vill ha jobbet.

Vad tror ni, är dom slavdrivare?

Måste bestämma mig idag!!

• JaneAusten

Om du tror att du kan sälja och klarar dig på garantilönen så tycker jag att du kan säga ja. Det är alltid lättare att söka sig vidare om man har ett jobb än om du är arbetslös.

Vi erbjuder våra utesäljare en grundlön mellan 15 och 25 beroende på erfarenhet och annat, t ex branschvana, kundreferenser etc. Tycker inte att det är en särskilt hög lön men det är inte orimligt och ett innesäljarjobb ger sällan en hög lön. Se det som en utmaning och se vad du kan göra av det.

Tyvärr tror jag inte att dina universitetspoäng spelar så stor roll. Till en säljroll så behövs driv som främsta egenskap och det kan man ha oavsett utbildning. Är det sälj du vill hålla på med? Isåfall kan du börja där och gå vidare men satsa på utesälj när du börjar bli van att ringa för det är där pengarna finns.

Svar på tråden Lön innesäljare???