Jag dödade mitt barn
Jag älskar att läsa sanningsbaserade böcker hur hemska de än må vara. I somras hittade jag den här boken på Adlibris. Och hur hemsk den än på vara så griper den tag och det är svårt att förstå att folk kan låta det gå så långt att man inte hjälper kvinnor som får postpartum-depressioner! =(
JAG DÖDADE MITT BARN
av Dr Carl Burak & Michele G Remington
Det hemskaste brott man kan begå.
Framtiden ser ljus ut för Michele Remington. Hon gifter sig med en man hon älskar, flyttar in i sitt drömhus och blir överlycklig när hon får reda på att hon väntar barn.
Men snart börjar problemen. Efter en besvärlig graviditet och förlossning drabbas Michele av en djup depression.
Desperat och förtvivlad skjuter Michele sin sex veckor gamle son och sedan sig själv. Barnet dör men Michele överlever.
Samma dag som hon kommer ut från sjukhuset blir hon åtalad för mord. Hon blir dömd i allmänhetens ögon men experterna har en annan åsikt och åtalet läggs ner.
I den här boken försöker Michele förklara hur detta kunde hända och berättar hur hon orkar leva vidare med vetskapen om att hon dödat sitt eget barn.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-29 23:39:11:
Jag har sammanställt en liten lista på verklighetsbaserade böcker (såna som jag inte har läst än och som jag vill läsa). De som jag har läst har jag tipsat om här i tråden. Tänkte bara göra det lätt för er att se lite böcker på en lista =)
Dotter till en mördare ? Anne Marie West
Bortom allt förnuft: min fru tog våra barns liv ? David Smith och Carol Calef
Rosario är död ? Maigull Andersson
Äcklig ? Constance Briscoe
Maskrosungen ? Sandra Gustaffson
102 minuter: Den sanna berättelsen om kampen för överlevnad inne i World Trade Center ? Jim Dwyer
Levande Bränd: En ung kvinnas berättelse om hur hon överlevde ett hedersmord ? Marie-Thérèse Cuny (Souad)
Sista Andetaget ? Carlton Stowers
Farväl, älskade Holly ? Kevin Wells
SÅLD ? Vera efron / Natasja T
Trasdocka ? Yvonne Domeij
Flickan med de röda skorna: Berättelsen om Hannah, min älskade lilla flicka som ? Maria Housden
En andra chans ? Lauren Roche
Starkare än hatet ? Tim Guénard
Mamma sa att jag var sjuk ? Margareta Eklöf / Julie Gregory
Ingen tar mina barn ? Donya Al-Nahi
Förtrollande skönhet : min väg från våldtäkt till upprättelse ? Heather Gemmen
Skärvor av ett liv : vägen till och från Auschwitz ? Hedi Fried
En mördare i mitt hem ? Stacy Mattingly