• Tindra E

Det behövs fler som vill donera ägg!

Jag vill bara uppmuntra fler att donera ägg samt säga lycka till för dom som väntar!
    Det finns dom som har moraliska synpunkter om detta och det är helt OK men så finns det såna som jag...
    Jag donerade första gången i december i fjol och till min stora lycka så fick dom ut 17 stycken! Och jag ska iväg igen men det kom en graviditet emellan.. Jag tålde tyvärr inte spiralen och då gick det lite för snabbt sen...*ler*
    Men när pyret har kommit ut så ska jag fortsätta att donera så många gånger som jag tillåts!
    Så alla som har tänkt på donation,det är värt att ge sig själv sprutor med tanke på vad några andra får istället!!
    Lycka till!

• Svar på tråden Det behövs fler som vill donera ägg!
  • emmye

En fråga till(ursäkta att jag är lite jobbig) Men hur många gånger får man donera ägg på ett år??

• Fiaflopp

Sprutorna tar man själv men det är en penna (som insulin ungefär) så det är inte varken svårt eller gör ont!

Ingen aning om hur många ggr per år man får lämna...

Du,du är INTE jobbig,det är ju för OSS i detta forumet du gör detta och det betyder MASSOR!!

• Snutte83

Va kul att det är fler som vill donera nu!
    Hoppas där blir många till! Det behövs verkligen.

Funderarde själv på att donera. Men kan inte p.g.a. min ADHD (ärftlig).

Jag ser så dåligt när jag blundar...
  • Fiaflopp
    på er alla som har ett så stort hjärta!!!
    Snutte: du är guld värd du med för att du faktiskt försökte,glöm ALDRIG det!!!
  • Snutte83
    Fiaflopp skrev 2006-11-29 22:49:34 följande:
    på er alla som har ett så stort hjärta!!!Snutte: du är guld värd du med för att du faktiskt försökte,glöm ALDRIG det!!!
    Kyss

Den dagen dom kan plocka bort den genen kommer jag stå o banka på dörren för att komma in o donera
    Jag ser så dåligt när jag blundar...
  • roomie

hur fungerar detta med äggdonation. får man betalt? gör det skit ont att donera? hur länge tar det?
    tacksam för svar.

• Fiaflopp

Man får int ebetalt mer än för förlorad arbetsinkomst har jag för mig,hur lång tid det tar är olika beroende på vilken behandling man får gå igenom...
    Ska man både spraya och spruta så kan det kanske ta 4-5 veckor beroende på hur hu reagerar på hormonerna.
    Det gör INTE skitont att plocka ut äggen,man får hemskt mycket smärtlindring oich lugnande i armen så är man lättpåverkad så minns man nästan inget,jag har blivit  plockad 6 ggr själv och är inte lättpåverkad så jag har varot vaken hela tiden men det gör inte alls olidligt ont.

• twentyone

jag har tänkt på det hela. Men jag måste fråga.
    Jag tänkte nämligen såhär..att tänk om "mitt" barn (ja, det kommer ju vara mitt rent biologiskt till hälften) kommer till fel människa? någon som missköter barnet eller liknande. Det är ju "mitt", eller så skulle det känns av rent beskyddarinstinkt. Jättesvårt...hrmpf..

Jag skulle hellre böra någon annans biologiska barn i min mage, och föda för att sen ge till någon annan (då det inte var mitt biologiska), är jag helt knäpp?

Jag hade gärna velat hjälpa. Hur ser ni på det? känns de inte lite som att ni "adopterar" bort era egna barn?

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • Hannah74

Jag hade gärna gjort det- pratade tom med sköterska på su om det. MEN de rekommenderade (och jag kände det oxå) att få egna barn först. If man inte får några egna så är det nog jobbigare att veta att man har ett "barn" någonstans..

Men om jag får barn någongång ska jag lätt göra det- efteråt!

Vågar man hoppas?
Svar på tråden Det behövs fler som vill donera ägg!