• Tindra E

Det behövs fler som vill donera ägg!

Jag vill bara uppmuntra fler att donera ägg samt säga lycka till för dom som väntar!
    Det finns dom som har moraliska synpunkter om detta och det är helt OK men så finns det såna som jag...
    Jag donerade första gången i december i fjol och till min stora lycka så fick dom ut 17 stycken! Och jag ska iväg igen men det kom en graviditet emellan.. Jag tålde tyvärr inte spiralen och då gick det lite för snabbt sen...*ler*
    Men när pyret har kommit ut så ska jag fortsätta att donera så många gånger som jag tillåts!
    Så alla som har tänkt på donation,det är värt att ge sig själv sprutor med tanke på vad några andra får istället!!
    Lycka till!

• Svar på tråden Det behövs fler som vill donera ägg!
  • soffi86

jo jag skulle kunna tanka mig att donera agg och sa, absolut! men med tanke pa vad man som donator har for "risker" och med minimi utbetalning och inte ens fa traffa de man skall donera till (alltsa kolla om de ar bra manniskor etc) sa njae, de far nog lagga till ett par nollor pa slutet om jag skall donera!!
    sjalvklart skall man gora andra glada men allt det jobbet o sex manader av ens tid, risker med barnet (att det kan soka upp en osv) + ev daliga foraldrar gor att den minimala ersattningen inte kanns sa lockande. om man nu vill locka folk att donera agg...

• twentyone

emmye: Karolinska, länken jag fick av dig.

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • Wagram

Jag tycker det ar beundransvart att det finns kvinnor som vill donera agg. Personligen skulle jag inte vilja det. Det ar inte sprutorna jag ar radd for, utan att det skulle finnas barn med mitt DNA som jag kanske aldrig skulle fa traffa. Det skulle kannas som att jag gav upp mina egna barn. Men som sagt, det ar tur att inte alla resonerar som jag, eftersom manga behover den hjalpen!

• emmye

twentyone

kolla in den länken men hittade inte någonstans där man kunde anmäla sig förutom tel.nr...

• lillithsmamma

blivande ska de ju stå :)

• roomie

jag måste säga att det är synd att donatorerna inte får betalt. jag tror det skulle vara sjukt många fler som gjorde det då! jag personligen är för rädd för att våga, är så rädd att det ska göra ont och hur man går till väga..

• soffi86

man far fjuttiga 3000 - nej aker hellre ngnstans dar man far lite for det da, klart man skall gora andra manniskor lyckliga men 6 manaders jobb o pyssel, ev barn som vill traffa en och inte fa traffa blivande foraldrarna. nej...verkligen inte!!!!

Svar på tråden Det behövs fler som vill donera ägg!