Maria20:
Nu undrar jag lite stilla över din första fråga...varför frågar du MIG det? Jag varken tycker eller har skrivit att det är bra att ett barn ska träffa sin mamma någon gång i veckan. Var har du fått det ifrån?
I mitt första inlägg säger jag att barnet ska träffa den föräldern som den inte bor hos, umgängesföräldern som det kallas, OFTA!
Och som svar på nästa fråga; om min mamma hade varit en bra mamma hade jag velat träffa henne OFTA och om min mamma hade varit en dålig mamma hade jag inte velat träffa henne lika ofta.
Om en förälder inte lägger manken till och är en bra förälder behöver inte barnet DEN föräldern för att utvecklas possitivt. Det finns tyvärr många barn som bor hos föräldrar som slår och psykar barnen, men ingen gör så mycket för att det är dom "biologiska föräldrarna". Titta bara på Bobby! Behövde han sin mamma? Det han behövde var ngn som stod upp för HONOM och tog hans parti. Det är DET jag menar med att barn inte behöver båda sina föräldrar. Bara för att man är biologiskt knuten till ett barn är inte det likamed att man är den bästa "föräldern" och förebilden för barnet.
Jag vet att jag går emot strömmen med mina åsikter, men jag är insatt en del och läser mycket facklitteratur i ämnet och även barnpsykologi. Jag tyckte förr att "visst mår ett barn bäst av att vara lika mycket hos mamma som pappa", "ingen är så viktig som den biologiska föräldern", men nu när jag börjar se insidan och hur barn verkligen tänker och ser på saker och ting har jag förstått att detta är ett gammalmodigt sätt att tänka.
Varför undrar du om jag är skilsmässobarn?