• Anonym (oroad..)

Månadslinser i två månader?Snabbt svar!! :-(

Jag använder månadslinser och måste nu besälla nya, men ekonomin räcker troligtvis inte till. Vi lever just nu på en lön som ska täcka allt. Äger inte längre glasögon, då dessa gått sönder och har definitivt inte råd att köpa nya. Har alltså att välja på att klara mig helt utan, Är översynt med brytningfel och får hemsk huvudvärk om jag inte har linser/glasögon, eller använda samma linser en månad till. Mina linser kommer i förpackning om 6 st i varje låda och går loss på lite över 1000 kr.

Undrar därför hur hälsosamt detta är för mina ögon? Förstår själv att det säkert inte är så bra... men kan det ge långvariga problem?

• Svar på tråden Månadslinser i två månader?Snabbt svar!! :-(
  • emmamma

Synsam har ju avbetaling! Då behöver du bara betala en yttepyttesumma varje månad.

• Lilla Linnéa

Jag har månadslinser och jag har dom ibland längre tid än 1 månad. Jag tycker att man känner när det är dags att byta. Sköter man dem och ser till att ha en bra linsvätska lär det inte spela ngn roll om man har dem lite längre än vanligt. Jag har haft linser i 10 år och jag har aldrig haft problem med dem.

• Anonym (oroad..)

KäRinGa: Jo hade också det tidigare, linsboxen. Men så slutade jag få pengar. Då blev det liksom billigare att köpa för ett halvår. Räknade liksom med att ha jobb vid det här laget. Men pga olika omständigheter blev det inte så.

• LiMaLe

Jag har använt mina månadslinser längre än en månad.
    Jag tycker det känns på dom när dom är 'smutsiga'/för gamla.

• Anonym (oroad..)

Har fått nej på avbetalning tidigare då jag inte har någon inkomst...

Säger som min pappa, det löser sig på ett eller annat vis. Tack för era svar!

• biomedbonus
    Anonym (oroad..) skrev 2006-10-17 14:04:07 följande:
    biomedbonus: köpte du ett par då?
    japp ett enda par  för en månad jag tror de låg på 160 spänn inte så farligt ju!
  • Anonym (drabbad)

TS: Du kan ju alltid gå in till en optiker och låtsas vara ny kund som är intresserad av linser - de brukar ju ha gratis "prova på"!

Lilla Linnéa: jag hade haft linser i mer än tio år när jag blev drabbad av ögoninfektionen (svårartad sådan) och läkarna har ingen förklaring över huvudtaget till varför den uppstod... Och jag var som dig. Hade linserna 4-5-6 veckor beroende på hur de kändes. Grejjen är att bakterierna känner man inte förrän man får en skada i ögat och då känner man dem desto mer . Men aldrig aldrig mer.

• Snoffsan

Jag använder endagarslinser i en månad ungefär! Läste i aftonbladet att det är exakt samma linser som säljs underolika namn och olika priser. Det har funkat jättebra för mig. De är ju mycket billigare! En förpackning innehåller ju 30 linser och efterom jag har samma styrka på båda ögonen räcker det ju med en box. Då räcker den alltså i ett år i alla fall!

• Lilla Linnéa

anonym drabbat, tror man ska ha en jäkla otur i så fall. Min syster fick sår på hornhinnan men det berodde på att det var defekta linser.

Svar på tråden Månadslinser i två månader?Snabbt svar!! :-(