• Anonym (oroad..)

Månadslinser i två månader?Snabbt svar!! :-(

Jag använder månadslinser och måste nu besälla nya, men ekonomin räcker troligtvis inte till. Vi lever just nu på en lön som ska täcka allt. Äger inte längre glasögon, då dessa gått sönder och har definitivt inte råd att köpa nya. Har alltså att välja på att klara mig helt utan, Är översynt med brytningfel och får hemsk huvudvärk om jag inte har linser/glasögon, eller använda samma linser en månad till. Mina linser kommer i förpackning om 6 st i varje låda och går loss på lite över 1000 kr.

Undrar därför hur hälsosamt detta är för mina ögon? Förstår själv att det säkert inte är så bra... men kan det ge långvariga problem?

• Svar på tråden Månadslinser i två månader?Snabbt svar!! :-(
  • Lilla Linnéa

drabbad, vad tråkigt att du råkade så illa ut.

• Anonym (drabbad)

TS: jo, men om jag inte hade haft linser så hade bakterieantalet troligen varit betydligt lägre! Hänger du med på hur jag menar? Bakterier får man ju i ögonen för att man petar i dem och det gör man ju när man pillar med sina linser. Och om man bär linserna för länge så hanterar man ju linserna längre = risk för ökat antal bakterier.
    Börjar känna mig som värsta moralpredikanten , men vill inte att någon annan ska råka ut för nåt sånt hemskt! Okej - det där med synundersökningen tänkte jag inte på... fasen oxå den kostar ju så klart...

• Anonym (oroad..)

dabbad: Ah, tänkte inte så långt

• ying yang

Skulle inte ens fundera över detta, jag skulle slänga dom. För jag kan lova att vips så har man slarvat lite med linserna och så står man där med en infektion eller liknande som gör att man aldrig kan använda linser igen.

Behöver jag säga att det hänt mig? Slarvade inte mycket men lite med rengöring och hade dem i lite längre än jag skulle, det räckte.

• Anonym

TS
    jag är i samma sits som dig. Har haft mina linser över en månad men har inte råd att beställa nya
    och jag har så pass dålig syn att vara utan inte är ett alt. Min optiker blev skitsur på mig förra gången jag var på kontroll och jag berättade att jag brukar ha linserna ca 2 månader. varför måste det vara så DYYYRT??
    dessutom har jag brytningsfel och massa annat, så för mig blir linser för ett halvår ca 2000 kr. kul, nej!

• Anonym

Varför inte satsa på ett par glasögon istället för lägga ut flera tusen på linser? I första hand menar jag, då har ni ju ett par när sådant här händer.

• Anonym

anonym
    jag har glasögon men vägrar visa mig bland folk med dom!

• PetterL

Det finns billiga glasögon på nätet.
    www.ogat299.com
    www.favoptic.com
    Det kan ju dessutom vara bra att ha glasögon till hands även om när man har linser, om man blir förkyld eller inte vill ha linserna av någon annan anledning.

• ying yang

Anonym inlägg 37 : Är det roligare att åka på en infektion som gör att du aldrig mer kan använda linser, än att gå ut med sina glasögon nån månad?

• Anonym

ying yang
    nee men inte vet jag, det blir bara att jag sätter i linserna varje gång. tänker att det inte händer mig!

Svar på tråden Månadslinser i två månader?Snabbt svar!! :-(