• Anonym (Förtvivlad)

Tråd för oss som rodnar!

Här kan vi träffas och stötta varandra i detta pinsamma problem.
    Ni som inte rodnar men vill va med och stötta är förstås också hjärtligt välkommna.

• Svar på tråden Tråd för oss som rodnar!
  • Anonym (tomaten)

Jag tokrodnar också, oftast flera ggr om dagen. Ex. kan jag inte köra bil med någon sittandes bredvid mig i passagerarsätet eftersom jag rodnar och får panik och inte kan "komma undan". Jag kan inte sitta och äta med någon mittemot mig eftersom jag då känner mig uttittad och därmed rodnar. Smyger runt när jag handlar mat och försöker "se folk först" eftersom jag automatiskt rodnar när jag ser nån jag känner, speciellt om jag blir överraskad. Fler som har ex då ni rodnar??

• Anonym (tomat nr 2)

Jag har oxå samma problem, jag rodnar när jag går med min sambo sen 4½ år tillbax o ser nån jag känner, jag fattar inte varför. Han säger alltid "Oj, vad röd du är" eller "varför är du så röd i ansiktet?"

Tycker det är skitjobbigt, alltså jag tycker inte ens det är pinsamt att träffa folk ju.
    Det är värst om vi går nånstans så ser jag en person som jag inte träffat på ett tag o den inte har sett mej så vet man inte om man ska hejja eller inte. USCH!

• Anonym (en till)

ja brukar skylla på att ja e varm eller så, i sommras sola ja så pass mycket så det inte syndes att ja rodna..

• Laminie

Jag känner igen mig i det ni skriver, det är skönt att inte vara ensam! Kram på er

• Anonym (röd)

Vad skönt att se att jag inte är så ensam om det. Hatar det,senast på föräldrarträffen när man ska prata lite,inget farligt alls så kände jag hur hela annsiktet blev varmt,alla tittar,jätte jobbigt!

• Anonym (Förtvivlad)

(en till) ja visst ja! På sommrarna när jag ibland har solat så att jag blivit röd i ansiktet så är det jätte skönt eftersom att det då inte syns när jag rodnar.

• Anonym (blodröd)

Tycker att jag blir pikad av detta problem av alla i min närhet.

Rodnar för allt. Om jag träffar en kompis jag inte sett på ett tag, om någon frågar om vägen, om jag berättar en rolig historia som det skrattas åt, om jag får beröm, om jag ska berätta något för någon, jag vad som helst får mig att rodna. Jag känner hur det reser sig i nacken och att jag blir helt varm i huvudet och sen får jag pikar och det blir värre.

Usch vad jag hatar detta problem!

• Anonym (rudolf)

Här är en till.
    Känner igen mkt av det ni skriver.
    Visst är det hemskt att känna känslan av att: "Nu kommer jag att rodna."
    Jag känner lixom en slags panik...Lite svårt att beskriva. Men jag kan känna på mig långt innan att snart kommer jag nog att rodna...Låter säkert helt knäppt??
    Ju mer jag tänker "rodna inte" desto rödare blir jag

• Anonym (en till)

ingen som har något botemedel? man kanske ska leta på google och se vad som går att göra..

vi kommer snart få barn, ja vet att skulle ja vara i centrum och bebisen börjar skrika så det ekar skulle ja rodna massor..
    men vem vet hur ja kommer reagera när bebisen väl e ute..

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLLLLP!!!!

• Anonym (rodnar ej)

Jag har hört att det finns operationer man kan göra. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det hette men jag har för mig att jag såg det på en dokumentär på tv. Jag vet att jag har sett eller hört det iaf så det finns ju. Om det finns i sverige ännu kan jag tyvärr inte uttala mig om.

Men om ni har sådana besvär av rodnaden så kan det ju kanske vara värt att undersöka saken lite närmare.

Svar på tråden Tråd för oss som rodnar!