Tråd för oss som rodnar!
Här kan vi träffas och stötta varandra i detta pinsamma problem.
Ni som inte rodnar men vill va med och stötta är förstås också hjärtligt välkommna.
Här kan vi träffas och stötta varandra i detta pinsamma problem.
Ni som inte rodnar men vill va med och stötta är förstås också hjärtligt välkommna.
rudolf och en till jag känner verkligen igen mig. Och vi ska oxå snart ha barn!! HJÄÄÄLP säger jag med!
Rodnar ej, jag har oxå sett det nånstans men det räknas nog som skönhetsoperation har jag för mig + att det finns en del risker med operationen
Hmm, det var ju synd eftersom det innebär psykologiska problem för många.
ja tror att det ligger psykiskt, ja kommer fortsätta att utsätta mej själv för situationer där ja vet att ja rodnar och göra om dem gång på gång o se att det är inget farligt och fortsätta så..
Jag tror också att det ganska mycket är psykiskt och det blir ju självklart värre eftersom man är medveten om det. Men just det programmet jag såg hade att göra med nåt fysiskt har jag för mig. (attans att jag inte kommer ihåg).
Själva rodnadnsgrejen gör ju det psykiska värre dessutom
Rodnar också, ganska ofta.. vet inte hur jag ska bli av med det. Men en operation känns lite väl mycket!!
hade väldiga problem med rodnad förrut vågade inte prata med någon eftersom jag blev knallröd. sen kom barn 1 då hamnar man i nya situationer. där du måste prata sedan kom barn 2 då hade det blivit mycket bättre idag är jag 30 och har nu 3 barn. rodnar aldrig nu mer. sluta när jag var ca 26 år
Japp, jag rodnar med i konstiga situationer jag inte ens tycker är pinsamma.
Som när jag till exempel träffar någon jag känner i affären, speciellt om jag inte pratat med den på ett tag.
Ibland har sambon sett detta, och undrar varför jag är så välldigt röd i ansiktet! Vad ska man säga? Jag brukar lådsas som att jag inte vet vad han pratar om.
Har rodnat så länge jag kan minnas. Ett tag blev det bättre, men har kommit tillbaka igen.
HATAR känlsan innan man rodnar, man verkligen känner att NU blir jag röd i ansiktet...
Skönt att man inte är ensam..
Ska också ha barn snart, och saken kommer ju inte bli bättre då kan jag tänka mig.
Fast då kommer all uppmärksamhet vara på barnet iaf, då kanske de inte ser att man rodnar.
Åhhh jag har en så bra förklaring till varför man blir röd men det är sent och jag orkar inte plocka fram papperna precis nu. Kanske kan göra det i morgon! Det är ganska intressant att veta exakt vad som händer i kroppen och varför.
Botemedlet heter att minska spänningen i kroppen i alla fall. Det gör man genom avslappningsövningar så att vår, vi som rodnars, tröskel för när kroppen går in i försvar och hjärtat pumpar hårdare bland annat, SÄNKS och blir på en normal människas nivå. Då går detta system igång i kroppen när vi verkligen behöver det, till exempel när vi blir jagade, när någon försöker brotta ner oss, när vi ska hoppa för ett stup och så vidare.
Avslappning.
Kram på er!
Rödbetan tack! Du får jättegärna skriva sen vad som händer i kroppen, när du är mindre trött