Julgran
Vad har ni för typ av julgran i år?
Beskriv gärna era julgranar! Vilken typ av pynt? Hur mycket? Glitter? Låtsassnö? Julgransdoft på sprayflaska? Vilka färger går granen i?
Vad har ni för typ av julgran i år?
Beskriv gärna era julgranar! Vilken typ av pynt? Hur mycket? Glitter? Låtsassnö? Julgransdoft på sprayflaska? Vilka färger går granen i?
Plast grön
Vi kommer ha en vanlig plastgrön julgran, blåakulor blandat med några vita/silvriga. Hängande glitter, sen voila.
Äkta gran.
Granen går i grönt.
Pyntet består av rödakulor och guldkulor och lite silverglitter lindat runt granen och så lite änglahår på det.
Äkta gran ska vi ha, sen har vi kulor i silver o rött o lite änglar o tomtar, o lite glitter på det
riktig gran som sambon själv går ut i skogen och hugger! sen klär vi den med det vi har, ljus, glitter, kulor i olika färger, små tomtar, pynt som både jag, min lillassyster och min mamma gjort när vi var små mm
det är min och sambons första jul tillsammans *spännande*
ja dotterns också då så klart
jag har alltid haft plastgran och sambon har alltid haft riktig julgran. Så vi får nog kompromissa detta året om vad vi ska ha.
Jag tycker nämligen dom som är riktigt fäller så mycket taggar
Gör ont i fötterna om man trampar på dom ju
Men vi ska nog ha röda och blå julgranskulor isåfall.
Snö massa glitter och massa ljus. och en fin liten stjärna i toppen.
Vi kommer nog inte ha julgranen stående så länge för vi har kattungar som sliter och drar i allt så granen kommer nog åka ner fortare än tomten kommer in
Jag vill ha riktig gran..har firat 2jular i två olika lägenheter sen jag flytta hemifrån för 3år sen...då har jag haft stoora granar som varit jättevackra...får köpa dom lite dyrare då förstås..
Nu i år är det första julen tillsammans med nya sambon i nya (3:e) lägenheten...och även i år blir det riktig gran!
Jag använder enbart guld och rött i granen..tycker det är klassiskt och vackert!!
En stor kungsgran, med små färgade och vita lampor, 600 st. fina glaskulor i grönt och rött, och 12 st porslinkulor handmålade. glitter strån, silver och rött.
Vi har två plastgranar. En grön med rödakulor, guldkulor och röda rosetter med guldstjärnor på. Den står i vardagsrummet
På övervåningen har vi en vit plastgran med blåakulor, silver kulor och blåa rosetter med silverstjärnor på.
I båda granarna hänger de stora kulorna längst ner och så blir det mindre ju höger upp man kommer.
En äkta gran skall det va