• lishe

Julgran

Vad har ni för typ av julgran i år?

Beskriv gärna era julgranar! Vilken typ av pynt? Hur mycket? Glitter? Låtsassnö? Julgransdoft på sprayflaska? Vilka färger går granen i?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Julgran
  • Lörpa

ÄKTA givetvs"!!!!! Här kommer det INTE in nån platsgran då jag tycker de är skitfula oftast...skulle enbart vara om nån blev allergisk då

(¯`°?.¸ ღwww.thinkerbell.seღ ¸.?°´¯)
  • Bellizzzzz

iår skall vi ha en plast vid gran med blåa kulor i :)
    vi ändrar för varje år :)

//Puzzzzzzzzz

• Meria

Grön plastgran (allergisk). Kulor i blått och silver, silverglitter och några silverstjärnor. Som mormor klädde sin gran

¤ vecka 35 ¤
  • Daidi

Vi har också en plastgran.
    Sambon är allergisk och jag måste erkänna efter de här åren att, fasiken vad skönt det är att slippa allt tråkigt barr!

Ja, sen har vi massa glitter, kulor och ljus. Brukar försöka ha 2-3 färger på kulorna, men det åker på några fler sen iaf!

• Shaymin

Vi har en plastgran. Egentligen vill vi båda ha en riktig men det passar så illa just nu, med både katt och småbarn. De brukar hjälpas åt att välta den åtminstone ett par gånger varje år, och de slår sig betydligt mindre på plastgranen än vad de gjorde på den riktiga.  Dekorationerna är också anpassade efter katt- och barnolyckor. Alla ömtåliga saker har hamnat längst in på vinden och kommer att plockas fram om några år igen.

Vi brukar ha två olika (eller är det tre?) ljusslingor, både vita och färgade lampor. Kulorna har vi samlat på oss under alla våra utlandsresor, och de är väldigt olika. Det är allt från vanliga, traditionella röda kulor till gigantiska guldhjärtan och rosa ballerinor. Vi har ingen spira i toppen utan istället två stora guldklockor. Glittret är sånt där tjockt glitter i guld, och det hänger också massor av pärlband (som finns på IKEA) i granen, vita och guldfärgade. Så mycket som möjligt och så guldigt/glittrigt som möjligt. Om det glittrar och går att hänga upp så ska det upp i vår gran.

• leolina

oj,visste inte ens att det fanns oäkta granar i andra färger än grönt!!! FRRRÄÄÄÄNNNNTTTT

• Vinga

Plastgran, av den anledningen att jag tycker det är heldumt att ta in en levande gran i några dagar för att sen kasta ut den.
    Hur många granar blir inte det totalt om alla i hela Sverige gör så?!
    Inte ett dugg miljömedvetet heller med tanke på att granskogarna krymper.

♥ Nora - vår guldklimp ♥
  • Guldrosen

Äkta gran! Skulle just vara snyggt om vi skogsägare skulle släp in en plastgran... Jag vill gärna att det ska dofta gran. Våra barn brukar få klä gran så den är väldigt färggrann (kulor, garntomtar, halmgrejer m m) och glittrig (vitt, blått och flerfärgat) när de är färdiga. Tids nog får vi klä den själva och då kommer det inte att vara många färger och pryttlar i granen.

Svar på tråden Julgran