• Tina83

VARMA skor, tips tack....

behöver ett par varma skor. helst inte klumpiga.

behöver inte va snygga, men gärna såna man törs visa sig ute med *asg*

• Svar på tråden VARMA skor, tips tack....
  • mimmi 1

Tina83... jag fryser åxå om fötterna, men har lärt mej att ALLTID använda ullfrotté sockar och äkta ull tjock sockar....
    Jag köper ull-frotte även till mina barn, och nu är vi för det mesta varma om tårna....
    Vi kör med ullfrotté original, som finns på sportaffärer och arbetskläder-affärer.... dom är dyra, men håller superlänge, och är maskintvättbara, och finns i olika tjocklekar....

Syntetmaterial kyler, och bomull är inte varmt på vintern....
    (har du små barn, se till att inte ha halksockor, dom små halkplopparna kyler jättemycket...)

• mamma till 3 snart

Mimmi 1...Va bra at det er flere som tycker om ull!
    Ofte er manglende ullsokker årsak till at man fryser på bena...Og du får hva du betaler for..Hjelper lite med dyre varme sko,om man bruker bomull..!!:)

• Tina83

vilken bra idè, jag ska nog köpa et par varma fina vinterskor att ha när man e bland folk, o ett par typ skoterstövlar när jag är ute med barnen!

• Linda1976

Hihi, jag köpte mina första Bally typ 1994 i gymnasiet, slängde dem bara för nåt år sen och köpte nya. Sen har jag såklart shoppat andra skor till vintern däremellan, men inte för att jag direkt behövde, utan för att jag vill, men det är ju en annan sak.

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Linda1976
    dazeds skrev 2006-11-04 11:32:42 följande:
    Jag hittade ett par pumakängor för 1000:- i veckan. gore-tex och fodrade Bally...är inte det lite läararvarning på dem? det och stickade tröjor med bollar och katter på. fas t de är säkert jättesköna
    Bally går utanför alla trender, "varningar" osv... De är som Levis 501 eller ett klassiskt twinset, funkar till allt, alltid.
    A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Flizan30

Jag har köpt ett par catwalk stövlar idag,(svart mocka o fårullsfoder). Påminner om Clarks eller Bally fast det är lite högre skaft och snörnig. Fast är lite osäker på strl. 38 var lite stor även med extrasula(glappade i hälen). 37 var bra p längen men ev lite trnga p höjden. inte så att det klämdes men dem satt inte löst p direkt. Blir 37 bra eller måste jag köra på 38? tyvärr fanns det ju inte halvtrl.

Som hemmaskor när jag är ut med barnen kommer jag att köra på ett par gamla caterpillar.

• spindelapa

Titta på naturkompaniet!
    www.naturkompaniet.se
    Mycket är i det dyraste laget, men det är ju kläder och skor som är gjorda för friluftsliv och håller rätt bra klass!
    Det finns skor för 1500 där som nog håller rätt bra.
    Har inte kollat så noga, kanske finns ännu billigare skor om man kollar lite noggrannare...

en bra grej när man handlar vinterkängor är annars att tänka på att de ska vara täta - gärna i läder och med ordentlig räfflad sula, sedan får de gärna vara fodrade också, men med plats för en extrasula. skopunkten och andra liknande affärer brukar ha skor i gummi och fejkmocka och stoppar man in en sula får man knappt in foten...

Svar på tråden VARMA skor, tips tack....