Inlägg från: LillSkruttet |Visa alla inlägg
  • LillSkruttet

Vintermammor fr Västerås 3

Åh, längtar mer och mer till mars då vi ska få träffa våran lilla bebis!! Ska bli så himla spännande, även om rädslan för förlossningen blir allt starkare ju närmare vi kommer.

BF 15 mars 2007
  • LillSkruttet

Cella: Här är en till som sover dåligt. Nu har jag ju ytterligare några veckor längre till BF än ni andra som fortfarande är gravida, men jag tycker jag blivit så tung och otymplig sista 2 veckorna. Halvsitter och sover på nätterna pga sura uppstötningar, mår illa på natten (har börjat lägga en banan på sängbordet att ta vid behov), vrider och vänder mig, svårt att hitta en skön ställning att sova i. Usch....Men så är det ju ändå för en god sak, och tur är väl det, för annars hade jag nog blivit galen av detta....

BF 15 mars 2007
  • LillSkruttet
    Mi Amore: Härligt att få pyssla lite hemma i lugn och ro nu förstår jag. Glad Hmmm...känns så bakvänt att gå tillbaka till jobbet den här veckan, efter sjukskrivningen. Fundersam Vill också gå hem "för gott" nu....men 3 veckor på 50% är det som är kvar innan jag går hem med HP, så jag får väl stå ut.
    BF 15 mars 2007
  • LillSkruttet
    sol och bad: Hoppas budgivningen går vägen för er! Håller tummarna!!
    BF 15 mars 2007
  • LillSkruttet

Var idag på första träffen med föräldragruppen. Tyckte det var riktigt mysigt, var en trevlig grupp och vi var 5 blivande mammor som några av oss hade med sig respektive. Vi fikade och pratade. Vi var bland de yngsta, och de flesta låg 2-3 veckor före oss i graviditeten, men det gjorde inget. Glad Vi var båda två nöjda när vi kom därifrån. Nästa vecka skulle 2 av mammorna ta med fika.

Efter föräldraträffen gick vi runt på stan och sen åt vi lunch på Varda. Sen köpte jag något jag lovat mig själv att INTE köpa, ett par mamma-snickarbyxor! Förvånad Men vad gör man när allt man kommer i just nu är mjukisbyxor. Kan ju inte springa runt i såna resten av graviditeten. Måste ju ha NÅGOT som ser vettigt ut. Så, jag kröp till korset och inhandlade ett par snickarbyxor. Jättesköna!! Men jag var tvungen att ta en storlek större än jag haft tidigare. Ledsen Tydligen har man ökat lite i höftomfång och inte bara i midjeomfång....

BF 15 mars 2007
  • LillSkruttet
    Längtande Lina: Brrr....jag tycker det är lite för kallt just nu. Kan det inte ligga på 1-2 minus och vara så här underbart snölandskap? Varför måste temperaturen masa sig ner mot -7?? Fryser fryser fryser......NÄR kommer den där berömda värmen alla pratar om att gravida känner mot slutet??? Har inte så många veckor på mig att få uppleva den, och det vore himla skönt om den kom NU! Flört
    BF 15 mars 2007
  • LillSkruttet
    Längtande Lina: Hehe, ja jag kommer ihåg när vi träffades på lunchträffen, första gången jag var med. Du hade nästan inget på dig, varm som bara den. Och så Delphia som hade fleecejacka och frös och frös.
    Men men, min bror är född i mars och mamma sade att hon började bli så där tokvarm i februari. Snart där! Hoppas verkligen att jag också får en släng.

Visst är det vackert med all snön. Det kom så mycket och nu är snön så vit fortfarande. Är underbart! Och solen som faktiskt varit framme både igår och idag. Nog är det härligt!
    BF 15 mars 2007
  • LillSkruttet
    Sol och Bad:  Stort grattis till nya lägenheten!! Vad kul att det gick vägen!! Skrattande

LL: Verkligen jättefint dopkort! Jag blir lite sugen att köra igång med mitt kortgörande igen. Höll på ett tag förut, men det rann ut i sanden när vi flyttade till huset och började renovera. Ingen tid över..... Men till dopet har man ju en anledning att pyssla ihop lite kort. Flört
    BF 15 mars 2007
  • LillSkruttet
    Sol och Bad:  Ja, tiden har sprungit iväg! Skrattande Könns helt overkligt att det bara är några få veckor kvar tills bebisen är här. Har ju knappt fattat att jag är gravid. Flört Men det ska bli superskönt. Jobbar sista dagen på fredag och går sedan hem med HP. Ska bara njuta, vila och småpyssla lite hemma innan bebisen kommer. Bra att ha lite tid innan också ifall lill*n skulle komma tidigare, man vet ju aldrig.
    BF 15 mars 2007
  • LillSkruttet
    En solstråles mamma: Stort grattis!!! Vilken supersöt tjej ni fått!!! Glad
    BF 15 mars 2007
  • LillSkruttet
    Mi Amore: *hihi* ja, det är tur att hon inte krymper, absolut!

Imorse hade jag en tjock gul flytning, väldigt slemmig. Misstänker att det var lite slempropp som lossnade. Hoppas att den bara återbildas, så det inte kör igång för tidigt! Förvånad Finns det inte utrymme för i tidsplaneringen av renoveringen.....Flört
    BF 15 mars 2007
  • LillSkruttet
    Flink: Jag är i v 33+5 idag, så nog nalkas slutet trots allt. Men det är lite för tidigt fortfarande, för att bebis ska titta ut. Dessutom är jag lite nervös för att vi inte ska hinna klart renoveringen, och jag har ju inte handlat klart allt till lill*n heller...Men H*n bestämmer när det är dags att komma, inte jag. Flört
    BF 15 mars 2007
  • LillSkruttet
    Cella: Jadu....om jag det visste. HOppas den kan nybildas läääänge, eftersom jag misstänker att lite gick redan igår för mig, och jag är bara i v 34....
    Hoppas det dröjer tillräckligt länge för dig så att lillkillen blir frisk och du hinner vila upp dig.
    BF 15 mars 2007
  • LillSkruttet
    Cella: GRATTIS!!!

Flink: Nog blir man avis. Men samtidigt är jag glad om lill*n stannar där inne till v 38 iallafall. Slemmisen gick ju i tisdags och jag är bara i v 35, så lite lite till kan h*n väl stanna där h*n är.
    BF 15 mars 2007
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3