Vintermammor fr Västerås 3
Åh, längtar mer och mer till mars då vi ska få träffa våran lilla bebis!!
Ska bli så himla spännande, även om rädslan för förlossningen blir allt starkare ju närmare vi kommer.
Åh, längtar mer och mer till mars då vi ska få träffa våran lilla bebis!!
Ska bli så himla spännande, även om rädslan för förlossningen blir allt starkare ju närmare vi kommer.
Cella: Här är en till som sover dåligt. Nu har jag ju ytterligare några veckor längre till BF än ni andra som fortfarande är gravida, men jag tycker jag blivit så tung och otymplig sista 2 veckorna. Halvsitter och sover på nätterna pga sura uppstötningar, mår illa på natten (har börjat lägga en banan på sängbordet att ta vid behov), vrider och vänder mig, svårt att hitta en skön ställning att sova i. Usch....Men så är det ju ändå för en god sak, och tur är väl det, för annars hade jag nog blivit galen av detta....
Var idag på första träffen med föräldragruppen. Tyckte det var riktigt mysigt, var en trevlig grupp och vi var 5 blivande mammor som några av oss hade med sig respektive. Vi fikade och pratade. Vi var bland de yngsta, och de flesta låg 2-3 veckor före oss i graviditeten, men det gjorde inget.
Vi var båda två nöjda när vi kom därifrån. Nästa vecka skulle 2 av mammorna ta med fika.
Efter föräldraträffen gick vi runt på stan och sen åt vi lunch på Varda. Sen köpte jag något jag lovat mig själv att INTE köpa, ett par mamma-snickarbyxor!
Men vad gör man när allt man kommer i just nu är mjukisbyxor. Kan ju inte springa runt i såna resten av graviditeten. Måste ju ha NÅGOT som ser vettigt ut. Så, jag kröp till korset och inhandlade ett par snickarbyxor. Jättesköna!! Men jag var tvungen att ta en storlek större än jag haft tidigare.
Tydligen har man ökat lite i höftomfång och inte bara i midjeomfång....