• puss

    HUR blir man av med hemorrojder??

    detta satans elände!!
    *grr* vad gör man?? har haft xyliproct i en månad nu, det blir bättre men så fort jag slutar blir det rent jävligt. kan man använda den hur länge som helst?
    när försvinner de?

  • Svar på tråden HUR blir man av med hemorrojder??
  • Sommaren22juni1979

    bra fråga .. har haft mina sedan 2001 ... o inte försvinner de heller.. ena stunden är de som en liten flik andra stunden är det värsta ballong..

  • smurfis75

    Mina hade inte försvunnit helt efter första barnet, hade beställt tid för undersökning för att få dem bortklippta men upptäckte att jag var gravid så beslöt mig för att vänta.  Nu är lillen 9 veckor men har inga besvär alls men ska nog ta tag i det någon dag igen..


    Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Fru Lantz

    jag fick tips om att äta mycke fibrer o dricka mycke vatten o gå på toa varje dag, och inte hjälpa till när de kommer utan låta de komma bara.... fast jag har mina kvar oxå. Kör lite då o då med xyliproct. Först körde jag med stolpillren men nu kör jag enbart krämen. Tänkte ge de ett tag till innan jag uppsöker doktor.

  • Viran

    Gå till doktorn, min mamma hade jättemycket besvär och gick med det länge, kan säga att hon ångrade det i dag. De gör en liten operation eller så skriver de ut bättre medecin...

  • Mamman med stort M

    Håller med viran. Gå till doktorn. Det är inte bra att gå för länge med det och eftersom du testat med supparna så verkar det vara det enda du kan göra.


    ♥ I väntans tider...på den tredje ! v.19 ♥
  • Tiltu

    hmm, min försvann efter 5 dagar med xyliproct. Så gå till doktorn.

  • Lena8sept

    ni som använt xyliproct supp, hur många per dygn?
    min barnmorska sa 1 varje kväll. har knappast hjälp....

  • bäbisglad

    Jag har också kvar mina och min kille är drygt 5 månader. De har dock blivit lite bättre. Det enda man kan göra är att försöka hålla avföringen mjuk, nästan lös. Jag äter bulkmedel Inolaxol dagligen, plus andra fibrer, dricker massor med vatten och rör på mig och försöker gå regelbundet på toaletten. Jag har Scheriproctsalva, det finns även som suppar, de är snarlika Xyloproct fast bättre tycker jag, de innehåller cortison. Dessa är dock receptbeladga. Jag brukar även kladda på lite olja före toalettbesöken, tycker att det hjälper lite. Lycka till!

  • Fru Lantz

    Lena8sept
    man ska ta morgon o kväll, gjorde jag ialla fall.

  • Jaylin

    Samma här, fick hemorojder när jag var gravid (dottern föddes mars 2002) och de försvinner inte. Har testat allt möjligt men det går helt enkelt inte bort.

    Hemskt!!!

  • Elianova

    Mina är oxå kvar och dottern är 11 månader. Dock gör det inte ont längre, men det känns ju ändå inte så roligt .

  • Jaylin

    Glömde:
    Jag opererade bort en hemorojd när jag var gravid (pucko-doktor som tyckte att jag skulle göra det!!!) och det var det värsta jag har varit med om. Jag fick ingen bedövning eller smärtstillande efteråt.
    Så ont som det gjorde i flera veckor efter kan man inte föreställa sig. Varje gång jag gick på toa så gick såret upp och den smärtan höll i sig i flera timmar varje gång. Det var så illa att jag slutade äta helt, men det hjälpte ju inte heller... Min (ex-)man körde mig till akuten en gång för att jag skrek så mycket och hade så ont. På akuten sa de att läkaren borde anmälas för att ha skurit bort en hemorojd på en gravid som sen inte kan få smärtstillande.

    Det tog 2 månader innan det slutade göra så helvetiskt ont. Det var värre än förlossningen eftersom det aldrig tog slut...
    Så nu sitter jag här med mina hemorojder och vågar inte operera bort dem...

  • 7barns mamma

    Jaylin: Vilken hemsk upplevelse! En sån läkare borde anmälas.
    Själv har jag opererat bort hemorojder för ca ett år sen och det är absolut inget jag ångrar. Krävde att få vara sövd,vilket jag även fick. Blev hemskickad med ordentligt med smärtstillande och även om det inte var nån jätte höjdare att gå på toan ett par veckor så var det uthärdligt och absolut värt det i längden. Är nu gravid igen och har ännu inte haft några besvär.
    Har man en gång åkt på hemorrojder så kommer de ganska garanterat tillbaka,så jag rekommenderar verkligen operation.

  • Yessi79

    Men är inte operation sista utvägen? Det finns väl andra behandlingssätt tex gummiband eller annan receptbelagd salva,supp. Ni som har gjort operation: Är det stora hemorrojder ni haft? Har själv men inget som jag känner av. Vetskapen att den/de är där är a*jobbig . Pinsamt att ha sex. Tänk om sambon skulle snudda och känna mojängen. Bläää

  • Jaylin

    Yessi:
    Jag vet inte riktigt. Till mig har läkare sagt att det är "fel" hemorojder för att använda sig av gummiband. Varför vet jag inte riktigt. Min nya läkare avrådde mig iaf för operation eftersom hon sa att jag kommer att få tillbaka dem...

    Jag tycker åxå att det är hemskt - och otroligt pinsamt vid sex...

  • Wavva

    De kan ju snörpa åt de eller operera om de inte försvinner och är obehagliga. Antar att du går på toa när det behövs och inte håller dig i onödan...

Svar på tråden HUR blir man av med hemorrojder??