• Annelie81

Jag köpte en docksäng åt min son.

Min son som är 1½ år tycker om att pyssla om en docka som jag hade när jag var liten.
    Den skall vara med när vi äter, skall sitta i hans knä när han tittar på "bompa".
    Så igår på barnmässan så köpte jag en docksäng. Han bäddade ner dockan i den igår kväll som står nedanför hans säng...Såå söt!!

Självklart tycker pappa att jag gått över gränsen. Han tyckte att det räckte med dockan.
    Ha ha ...

Vad tycker ni?? Hur är det med jämnställdheten?
    Är med i Genusgruppen på förskolan där jag jobbar så det vore lite kul att höra åsikter från er föräldrar.

• Svar på tråden Jag köpte en docksäng åt min son.
  • Nenne 71

Klart grabben ska ha en docksäng om han vill!Pappa är nog bara avundsjuk. Köp en docka till honom på fars dag. Jag älskade att leka med bilar när jag var liten!

• sweetmommy

Köp honom en dockvagn nästa gång.... =)

• Sarasnaran

Klart dockan ska ha en säng att sova i!
    Jag hade gjort likadant.

Hugos pappa tycker såklart jag är en fubbick som skulle köpt en docka till gossen, men det ger jag blanka fan i.
    Min man är väldigt karlakarl-aktig men är fullt bearbetbar så att säga och har ändrat sig med många saker som vi diskuterat.
    Det är hans egen uppfostran som han har referenser till ju.

Vill Hugo ha en docka så får han det.

För att se regnbågen måste man stå ut med regnet...
  • förtja

Klart hans docka måste ha en säng!

• mamich

Jag tycker att det är kul när föräldrar går emot normen och köper vilka leksaker de vill åt sina barn.

• skrumlan

Min gosse på 2,5 år har också en docka och min gamla docksäng. Förmodligen blir han bög...

• Melon

En dag när vi hämta sonen på dagis, var han i "dockvrån" för att natta och bädda ner alla dockor. Var så himla söt där han höll på. Så vi har pratat om att köpa en docka med säng eller vagn i julklapp. Tycker inte alls det känns fel

• sweetmommy

Min man har aldrig sagt nå när sonenl ekt med dockor och sånt men däremot så har han tyckt ibland att jag kan klä flickorna lite "tjejigare"...

• Grisen81

tack för tipset!ska nog köpa en docka till mina tvilling pojkar

tvilling morsa
  • Pom

vår son 1,9 år ska få en dock och dockvagn i julklapp...
    Tycker det är kanon!!

Svar på tråden Jag köpte en docksäng åt min son.