• Annelie81

Jag köpte en docksäng åt min son.

Min son som är 1½ år tycker om att pyssla om en docka som jag hade när jag var liten.
    Den skall vara med när vi äter, skall sitta i hans knä när han tittar på "bompa".
    Så igår på barnmässan så köpte jag en docksäng. Han bäddade ner dockan i den igår kväll som står nedanför hans säng...Såå söt!!

Självklart tycker pappa att jag gått över gränsen. Han tyckte att det räckte med dockan.
    Ha ha ...

Vad tycker ni?? Hur är det med jämnställdheten?
    Är med i Genusgruppen på förskolan där jag jobbar så det vore lite kul att höra åsikter från er föräldrar.

• Svar på tråden Jag köpte en docksäng åt min son.
  • BitchigaBea
    skrumlan skrev 2006-11-05 13:14:16 följande:
    Min gosse på 2,5 år har också en docka och min gamla docksäng. Förmodligen blir han bög...
    Ha ha min med
    *~* Testade plus den 27/7 efter över 4 års kämpan - Är i vecka 20 *~*
  • hampus04

Va mysigt! Jag är på jakt efter en kissedocka till min två åriga son. Han matar alla mjukdjur han har och så drar han omkring dem i dockvagnen eller lära gå vagnen.

• Leeloo

Annelie81> Nej det var nog ironiskt menat!

• BitchigaBea
    Annelie81 skrev 2006-11-05 13:27:40 följande:
    Men tror ni att våra söner blir bögar för att de leker med dockor?????????
    Nääää men min son har visat syntom för att bli bög sen han föddes. Inget med dockor att göra för han leker med det med. O jag anser det inte negatvit att min son blir bög om han blir det. Älskar väl honom lika mycket för det?
  • Annelie81

phu....inte för att jag tror att vi kan göra dem till bögar....men man blir ju orolig. Inte för att jag skulle ta avstånd från min son om han nu skulle bli homosexuell.
    Herregud. Min lilla bebis...att man ens tänker på det nu...ha ha ha man skall väl njuta istället av att dem är så små och oskyldiga...

• Malena79

Jag trodde att nästan alla pojkar hade dockor. Min son har lekt med dockor sedan han var liten. Nu bor alla dockor i lillasusters rum, eftersom de inte får plats i hans rum. Men barbiedockor och prinsessklänningar finns fortfarande i hans rum. Vi har delat upp leksakerna så att alla småsaker finns i sonens och bonúsdotterns gemensamma rum (lego, småbilar, barbiesaker mm) och större saker finns i 2-åriga dotterns rum (dockor, dockvagnar, spis, klossar mm). Men sonen leker lika mycket i sitt rum som i lillasysters

• Leeloo

Annelie81> Varför blir du orolig?

• BitchigaBea
    Annelie81 skrev 2006-11-05 13:37:04 följande:
    phu....inte för att jag tror att vi kan göra dem till bögar....men man blir ju orolig. Inte för att jag skulle ta avstånd från min son om han nu skulle bli homosexuell. Herregud. Min lilla bebis...att man ens tänker på det nu...ha ha ha man skall väl njuta istället av att dem är så små och oskyldiga...
    Min son e nu 4½ år... Om man e uppmärksam ser man.
  • emejo128

Vi har en kille (3 år) och en tjej (1½). Tillsammans har de fyra dockor. Ingen av dem tycker om att leka med dem Det är bara bilar som gäller. Jo, jag såg min son (3 år) sitta och leka lite med dockan härmodagen. Han höll den i benen och bankade huvudet på den i golvet. Hrm. Annars är de bara biltokiga båda mina barn. Dockor går inte alls hem här.

Svar på tråden Jag köpte en docksäng åt min son.