• Annelie81

Jag köpte en docksäng åt min son.

Min son som är 1½ år tycker om att pyssla om en docka som jag hade när jag var liten.
    Den skall vara med när vi äter, skall sitta i hans knä när han tittar på "bompa".
    Så igår på barnmässan så köpte jag en docksäng. Han bäddade ner dockan i den igår kväll som står nedanför hans säng...Såå söt!!

Självklart tycker pappa att jag gått över gränsen. Han tyckte att det räckte med dockan.
    Ha ha ...

Vad tycker ni?? Hur är det med jämnställdheten?
    Är med i Genusgruppen på förskolan där jag jobbar så det vore lite kul att höra åsikter från er föräldrar.

• Svar på tråden Jag köpte en docksäng åt min son.
  • Prins Lucas

Klart lillgrabben ska få ha docksäng =)
    Min son har en dockvagn men ingen docka utan han har en nalle som helet Olle som han kör runt i vagnen men nu har vi fått massa leksakskattalåger så här inför jul som vi satt å kolla igenom å då peka sonen på en sån här new born baby docka me diverse tillbehör å visst ska han få en sådan av "tomten" i julklapp =)
    Tycker de bara är kul om han vill leka me dockor har varit så mycket bilar å motorcyklar här nu så lite omväxling skadar ju inte

• mammatillpojkar

min sambo är emot att jag ska köpa en docka till vår son.. han brukar leka med dockor när han är hemma hos sina kusiner, och på dagis... vi ska åka till ullared i slutet av november och då kommer jag att köpa en fast min sambo inte vill.. helst hade jag velat ha en skrållan docka till honom oxå men dom är såååå dyra!

• campovejo

Min 5 åring var ute och lekte med dockvagn förut. Ser absolut inga problem med att du köppt en docksäng till din son, jag tycker det är gulligt!!!

• Grisen81

så typiskt pappor att inte vilja ha dockor  till deras söner!

tvilling morsa
  • fröken Anna

Bra där mamma!
    Blir glad av att höra att pojkar får leka med dockor, bädda och sköta om... Viktiga egenskaper han "tränar" där.

Något som jag brukar göra på förskolan som pojkarna brukar älska är att ge dem en blöt tvättlapp så de kan tvätta dockan ordentligt! De kan hålla på hur länge som helst. Tvätta öronen, hämderna, fötterna osv...

• Annelie81

Kul att höra att det finns fler som går mot strömmen.
    Skulle vi istället fått en flicka så hade ju min sambo köpt en bilbana...så då är ju detta rättvisst.....det är ju faktiskt nästan samma sak

• Grisen81

fröken anna: gud så gulligt!!!

tvilling morsa
  • Annelie81

fröken Anna - Tack för tipset. Denna docka tror jag går att bada med.....skall testa ikväll.

• fröken Anna

Men visst är det underligt att det är mer provocerande när pojkar leker med dockor än vad det är när flickor leker med bilar..? Pappor verkar dessutom reagera mer negativt än mammor. (egna erfarenheter på förskolan där jag arbetar)

• Leeloo

Min son har två dockor, en dockvagn men ingen docksäng. Kanske skulle ge honom det. Att träna sina omsorgsinstinkter är väl alldeles utmärkt. Speciellt för pojkar som oftast inte uppmuntras till det.

Svar på tråden Jag köpte en docksäng åt min son.