• amg

Optimaltelecom???

Någon som nappat på deras senaste erbjudande??
    Någon som kommer välja dem istället för telia??

För och nackdelar motages tacksamt.

• Svar på tråden Optimaltelecom???
  • Tindrande

hej hej!

Jag jobbar som telefonförsäljare, så jag vet en hel del om priser.
    Vi har hemma universal telecom, jag tycker dom är bäst!
    Tänk efter på vad du ringer mest, och jämför priserna.
    Telia är de dyraste i sverige på deras ordinarie prislista.

Och nej, jag säljer inte universal

• turia

Jag har haft dem, men betalade för nått som jag inte fick(linjeväljaren)...så ner med dem i soptunnan bara!!

• annca

Optimal är ett dotterföretag till Tele2. De är billigare, men har sämre service, svårare att få tag i kundtjänst etc.

Gå in på www.pts.se eller www.cint.se. Där kan du jämföra alla bolagens priser, både till mobil, till utlandet och inom sverige!

• amg

Just nu har vi universal här hemma och ringer med.
    Telia 8mb bredband och telia abonnemang som man måste ha.
    Det är ju bara det som kostar...

Å jag är för kass att säga i från i tele, dem bara håller på och säger att de är bättre å hur kan du säga nej till nåt sånt här osv osv...
    PANIK!!!!
    För de låter ju faktiskt rätt bra men ändå tvekar jag...

• Tindrande

abonnemanget släpps ju nu, vet att för företagare så släpps det nu i dec, vet ej med privat. Kolla upp det, för då är abonnemanget billigare.
    Ligger ju fortfarande på telias nät, så det funkar fortfarande på samma sätt, fast billigare

• meya

Aldrig mer Optimal Telecom!!! Nä, tacka vet jag Telia! Jag betalar hellre några kronor extra och vet att jag får den service jag behöver...

• Memma

Vi har Optimal och är jättenöjda med dom! Aldrig några problem med att få tag i kundtjänst, och dessutom är jag en telefonoman, så jag pratar rätt så jättemycket i telefon.
    Därför tyckte vi det var jättebra att ha deras tjänst ALLtid och betala bara 55:-/mån för alla samtal till fasta nätet dygnet runt. Iofs tillkommer uppkopplingsavgiften, men den var inte så dyr hos dom.
    Så vi har skickat in kupongen om att flytta abonnemanget till dom eftersom det var bra nog mycket billigare abonnemangsavgift hos dom. Och så slipper man få räkning från två håll för samma grej! =)

• amg

Kan ju tillägga att vi ringer för ca 150-270:- månaden, vilket vi inte tycker är mycket.
    Sen så sparar man ju bara 6:- månaden om man släpper telia och får optimal, är de värt de??

• Lingon

Vi har optimal och är nöjda.

• Japp

Vi har Optimal och är jättenöjda, har aldrig haft problem att nå kundservice. Toppen tycker vi!!

Svar på tråden Optimaltelecom???