• amg

Optimaltelecom???

Någon som nappat på deras senaste erbjudande??
    Någon som kommer välja dem istället för telia??

För och nackdelar motages tacksamt.

• Svar på tråden Optimaltelecom???
  • amg

Sparar ni mycket pengar genom att ringa med dem?
    Kommer ni att avsluta erat telia abonnemang helt när det nu blir aktuellt?

• Japp

Vi sparar i snitt 400/månad och nej vi avslutar inte Telias abonnemang för vi tjänar endast några kronor på att byta, typ 10 :-/kvartal

• Lingon

Vi har abonemang med Optimal också. Håller med om att prisskillnaden inte är så stor men jag ser det som ganska säkert att den alltid kommer att vara lägre än telias. Skönt att få allt på samma räkning också.

• Japp

Ja och vi har ett avtal som gör att vi betalar 24 kr / mån och då får vi ringa hur mycket vi vill kvällar och helger. Bara uppkopplingsavg, så lååånga samtal är att föredra Men har man tonåringar så blir det lååånga samtal och de kan prata i flera timmar för 42 öre.

• babylover

jag hade skitföretaget optimal telecom och linjeväljaren för några år sedan. Vilket blufföretag-fick betala för nummer jag ej ringt! Det värsta var när det ej gick att koppla upp sig med deras internet och ändå blev man debiterad uppkoppling samt användning när det ej funka! Fick en massa debiteringar till ett nummer som vid koll gick till en fax!!!!
    Har Telia Alltid nu och det är billigt och funkar och toppen att man kolla via internet vart man ringt!

• Japp

Vi har ingen linjeväljare vi har Optimal som förval och ringer som vanligt direkt i Telias jack.

• Annahoj

Vill varna för Optimal Telecom som jag försökte bli av med från maj i år till augusti. Jag ringde dem, mailade, faxade och skrev brev och skickade via snigelposten om att jag ville att abonnemanget skulle upphöra. Varje gång lovade de att ordna saken - men icke. Hade mycket svårt att få tag på dem och fick räkningar långt efter att jag slutligen klarat av att säga upp dem.

/J.

• meya

Annahoj, det var precis det problemet jag åxå hade.. Det kom räkning på räkning fast jag sagt upp abonnemanget. Ingen hade sagt åt mej att man var tvungen att tala om för Telia att man ville börja ringa med dom igen.. Blir så förbannad! Men det är ju kul att det funkar för alla andra

• amg

Kan man bli mer förvirrad.
    Det är ju nästan alltid så att de funkar för vissa medans andra får rena hell av att byta...

Jag kanske borde hålla mig till telia och ha universal precis som nu...
    Optimal kan man ju alltid byta till senare om man vill, antar jag...

• Trynträ

Vi har Telia och betalar 60 kr i månaden + abonnemang och 45 öre per samtal. Det tycker jag är helt ok eftersom vi inte kan välja bort Telias abonnemang då vi har bredband.

Optimal telecom ringde mig förut och fick mig att byta till deras men vad de inte sa var att man var tvungen att ha Telias abonnemang. På hon som jag pratade med lät det som man inte var tvungen att ha nåt abonnemang. Hon talade alltså inte sanning vilket gjorde min man förbannad så han ringde och sa upp det. Dessutom stod Telias abonnemang på min man så jag fick egentligen inte teckna abonnemang med Optimal. Sen dess håller vi oss till Telia och jag tänker aldrig mer gå på nån telefonförsäljare för de döljer ofta hälften av informationen.

Svar på tråden Optimaltelecom???