Optimaltelecom???
Någon som nappat på deras senaste erbjudande??
Någon som kommer välja dem istället för telia??
För och nackdelar motages tacksamt.
Någon som nappat på deras senaste erbjudande??
Någon som kommer välja dem istället för telia??
För och nackdelar motages tacksamt.
Trynträ Jo, man kommer nu komma ifrån telias fasta kostnad. Jag jobbar med detta, så jag vet.
Telia har nu släppt abonnemanget, så det kan man ha hos den man vill ha det, och oftast till ett lägre pris
Nu när de blir så att man får byta från telia och ta optimal, kommer det inte vara så att det kommer komma fler, tex universal osv med egna abonnemang där med???
amg i princip alla telecom företag kommer ha det. Än så länge så har universal de bästa priserna på marknaden för privat telefoner.
Kan ju ge ett tips om ni har företag, så kan ni ju ta hemtelefonen med när ni byter förval på företaget, då får ni företagspriser på hemtelefonen
Så man kan alltså slippa Telias abonnemang. Det låter ju bra isåfall. Står det om detta nånstans på nätet? Jag trodde det var så att man var tvungen att ha Telia eftersom det är deras kablar som är nedgrävda men så kanske inte är fallet längre då. Vi bor i en villa och inte i en lägenhet. Fast så länge vi har Telias bredband så lär vi ju inte slippa abonnemanget i alla fall eftersom de har det som krav.
det är fortfarande telias kablar, nät, växlar.....fast nu har telecomföretagen köpt upp, eller hyrt kanske man kan säga av telia.
Vilket innebär att telia fortfarande mste underhålla alla linnjer, och har dessa kostnader, och eftersom de andra inte har de kostnaderna så kan de har bättre priser.
Det är bara att gå in och läsa på nåns hemsida.
Tex universal telecom, rixtelecom eller vad ni nu vill ha
Min mamma använde sig av optimaltelecom vilken resulterade att hon blev modemnappad och fick betala totalt 4000:- för att nån annan hade ringt utlandet via hennes modem...
När hon ringde till dom sa dom bara att hon fick betala och att dom inte kunde göra nåt åt det. Då hon senare ringde telia fixade dom så att man inte kunde sno hennes modem + att dom var väldigt hjälpsamma.
Jag gillar egentligen inte telia men optimaltelecom var under all kritik!
Telias monopol har upphört så nu kan alla telecom företag erbjuda fast telefoni via dom. Alla gör det inte för jag tror det är rätt så dyrt för företagen än så länge men optimal är i alla fall ett av de företag som erbjuder "hela paketet"
mer finns väl att läsa på www.optimaltelecom.se antar jag (vet inte ens om dom har en hemsida men det borde väl vara den i så fall)
Ja nu ser jag ju på Otimal Telecoms hemsida att man kan ha de på det fasta abonnemanget men den avgiften skilde inte mycket 119 kr mot 125 för Telia. Sen skiljer det 5 kr i månaden om man väljer all-tid.
ett annat bolag som är startar imorgon (måndag 15/11) är
Make a Change, dom är inte ute efter att vara billigast, kostar inget att vara kund, men väljer man att vara referenskund (343:-/år) så kan man tjäna pengar genom att ta in andra i detta bolag. 2% av telefonräkningen går till en av 3 hjälporganisationer (bland annat barncancerfonden) 1% av telefonräkningen får du som "lön" att utbetalas 1 ggr/månad skattad och klar.
detta är ett nätverks koncept och jag har varit med i flera olika och än inte stött på ett lättare nätverk eftersom jag inte behöver göra jobbet själv.
till fasta telefoner (oavsett bolag) 08-18 20 öre 18-08 11 öre
till mobil (oavsett operatör) 08-18 2,50 18-08 1,75
låter detta intressant kan ni ju alltid kontakta mig för att få veta mer, man behöver ju som sagt inte "nätverka" man kan bara vara kund men ändå då känna sig delaktig i bidragen till den hjälporganisation som referenskunden valt.
Per
makeachange29@hotmail.com
flyttar upp