Optimaltelecom???
Någon som nappat på deras senaste erbjudande??
Någon som kommer välja dem istället för telia??
För och nackdelar motages tacksamt.
Någon som nappat på deras senaste erbjudande??
Någon som kommer välja dem istället för telia??
För och nackdelar motages tacksamt.
Vill klargöra ett par saker: Man måste INTE ha Telias abonnemang och du får visst teckan abonnemang fast att din man står på Telias. Vi har Telias abonnemang men Optmal som förval och det abonnemnget med Optimal tecknade min man i hans namn fast att jag står på Telias abonnemang. Inga problem när man är gift. Däremot så måste din man vara den som säger upp Telias abonnemang den dag ni vill göra det. Telia har INTE monopol längre!!!
Om du med det senaste erbjudandet menar att man kan få dem som nätadministratör så tackade jag nej till det. Vi har Optimal som förval men valde att inte nappa på deras erbjudande då det endast rör sig om några fjuttiga kronor. Nej, ett litet bättre erbjudande kunde de väl hosta upp?
Japp: Ok, jag ska klargöra lite. Den fasta avgiften till Telia kommer man ju inte ifrån såvida man inte bara har ip-telefoni förstås och det var det abonnemanget som min man stod på. Så visst kan man säga att de har monopol. För att nyttja telenätet så måste man ju teckna deras abonnemang för själva fasta avgiften. Sen är det ju valfritt vilket företag man vill ha för själva samtalen. Jag fattade det på hon i telefonen som att vi skulle slippa det om vi gick över till Optimal men så är ju inte fallet. Eftersom vi bara har att välja på Telia beträffande bredband så måste vi ju ha Telias fasta abonnemang tyvärr.
Ja ok , om ni har bredband via telenäte så är det en sak, men, den fasta avgiften till Telia kommer man ifrån om man säger upp sitt abonnemang hos Telia och skaffar ett nytt hos Optimal eftersom Telia inte har ensamrätt på nätet längre. Men som sagt, har ni bredband via telenätet så.....
Japp: Hur kommer det sig då att ni har Telias abonnemang när det är Optimal ni vill ha då?
Därför att vi tjänar inte mer än ca 10 i kvartalet på att byta abonnemang, men det är billigare att ringa med Optimal. Så, än sålänge anser vi inte att det är värt besväret att byta. Vi ringer idag med Optimal. Ska i framtiden ha IP telefoni, när det kommer ett erbjudande som vi ej kan tacka nej till.
Japp: Vi betalar 60 kr till Telia i månaden + 45 öre i öppningsavgift per samtal och då får vi ringa dygnet runt till vem vi vill förutom mobiltelefoner. Hur mycket kostar det att använda Optimal i månaden?
Optimal tar , 24 kr per månad. Då ringer vi gratis kvällar o helger, 45 öre i öppningsavgift per samtal. Telias Alltid är billigt, men vi ringer inte på dagtid så detta är bäst för oss. Vi ringe mycket via Skype på datorn och det är helt gratis, sen har vi gratis mobil.
Vi har optimal telecom, betalar 55 kronor i månaden då ringer vi "gratis" dygnet runt för en uppkopplingsavgift på 0.4 kronor...
Så jag betalar inte mkt i telefoni längre...
Jag har aldrig haft några problem att få tag på kundtjänst eller fått hjälp och jag är väldigt nöjd med optimal...
har väl testat dom flesta men fastnade för optimal, så ja vi kommer flytta över hela abonemanget till dom.
vaddå? Kommer det bli så att man inte behöver ha Telias abonnemang??Finns det billigare alternativ? Vi ringer för typ 80 kronor per kvartal och funderar på att säga upp telefonen eftersom man bara betalar för abonnemanget..