• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • Lundelus

Simon äter välling 06.00
    gröt med fruktmos 11.00
    matburk 1 liten och en halv efterrätt 15.00
    välling 17.00

Det är dom tiderna ungefär som han äter.

• adahlin

FruBåtsman: Rasmus åt ungefär så här när han var 6 mån.

06 morgonvälling, 200ml ca

09 nestlégröt på 1 dl pulver, varierar väldigt om det går åt eller inte.

13 Liten burk mat, också där varierande, men det är först nu vid 8 mån han oftast äter hela burken. Den lilla, alltså.

17 gröt igen, ibland allt, ibland hälften...

19:30 kvällsvälling, förut tömde han flaskan, nu äter han oftast inte ens hälften... Går väl i perioder.

Har han ätit upp och verkar vara sugen på mera får han efterrätt.

PhilmKarin: Vart i Spanien ska ni åka?

• philmKarin

Jorå.. nu har jag bokat resan!
    Mamma bor i Torrevieja på spanska fastlandet nere vid kusten en bit upp på högra sidan... typ . Dessvärre har de haft regn där nu en vecka eller två... Hoppas att solen sticker fram då jag kommer iaf!

Trixie & Båtis: Vad är det jag ska tänka på - är det nåt ni känner att ni glömde?

Lustigt att ni redan avhandlar mat-frågan, tänkte precis fråga jag mä

Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • Trixietrina
    Philmkarin: Vad härligt att åka iväg på lite semester och varför inte passa på när H ändå åker till Kina! Bra grejer att ta med som vi hade till Mikaela är solhattar, solskyddskräm, barnmediciner, myggnät, babybjörn, gungstol, filmkamera (fast vi hade glömt batteriet hemma då, suck). Det vi glömde som vi borde haft med var parasol (att ha över vagnen när man var ute och gick) och en sulky. Vi gjorde misstaget av att hyra en sulky via hotellet och den var i sämsta klass. Men eftersom du ska bo hos din mamma behöver du ju inte tänka på det förstås .

Hoppas ni får en skön resa och att solen tittar fram på er också!
  • adahlin

PhilmKarin: Så lustigt, mina föräldrar ska också dit, om 2 eller 3 veckor ungefär. Jag och Rasmus har varit lite sugna på att åka med, men vi får väl se hur det blir.

• Smurfan 81

Ni som ger välling i flaska, vad använder ni för nappar till flaskan? Det finns ju vanliga hål (olika många), stora hål, springor och säkert en mängd fler varianter... Klarar de vanliga små hålen välling? Blir det inte för tjockt... Tänkte börja så småningom med 50/50 välling bröstmjölk.

• FruBåtsman

Hej!
    Tack för informationen om maten, Smurfan och Lundelus äter inte era pojkar något på nätterna längre? Alice vaknar ca 2 ggr natt och är jättehungrig verkar det som fast hon får gröt på kvällarna. Ska försöka börja trappa ner amningen mera nu också, men det är lite svårt, man använder ju det som tröst också och det funkar ju alltid.

PhilmKarin: Kul att resa bort, vi tog med kläder till Alice, blöjor (fast det fanns där, men ganska dyrt), flaskor, barnmat, gröt, solskydd, vi hade vagnen med och det var bra, hon kunde somna i den när man var ute och åt på kvällarna. Sen är det bra att ha lite leksaker till flyget så de har nåt att pyssla med.

• Smurfan 81

FruBåtsman
    Nej, han har inte ätit på natten sen han var 2 månader eller nåt sånt! Nu är det morgonamningen vi försöker plocka bort, vill att gröt ska vara första målet men det går inte så bra... Inatt vaknade han 1 gång i timmen så halv 5 gav jag upp och gav honom tutten. Han brukar inte vakna så, en han sov bara 2 gånger igår på dan istället för 3 så jag misstänker att det var därför...

• philmKarin
    Adahlin: Ska dem till just Torrevieja? (svensktätt ). Jag åker 3 mars - vore ju jättekul med sällskap... men de åker kanske veckan innan då?

Fru B: Plastar man in vagnen på flygplatsen... eller? Solskydd... hade ni krämer eller filtar eller solkläder? (har för mig att solkräm är NO NO på bebisar - kanske drömt det bara ?!?)

Trixi: Gungstol? babysitter av ngt slag antar jag?
    Mamma till Tyra - 2006.08.22
Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2