• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • philmKarin

Nästa måndag följer Tyra med och leker på öppna förskolan!! (Vi var både fortfarande förkylda imorse). Ska försöka komma på SATSbaby på torsdag iaf.

Åh jag hade velat sett Göta kanal 2 men en badrumsrenoverare kommer och lämnar en offert på onsdag.

Nån som vet vad som händer med dagiskön när man flyttar förresten? Börjar man om då? Och vad kostar barnomsorg... beror det på dagiset.

Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • Smurfan 81

philmKarin
    Det är maxtaxa som gäller, dvs 1260:- /månad om ni har en sammanlagd inkomst på 42000:-/ månad eller mer. Här är alla uppgifter:

Maxtaxan tas ut 12 månader om året enligt nedan och gäller t.o.m 31 juli det år barnet fyller 4 år. Det yngsta barnet räknas som barn nummer ett.

Barn nr 1; 3% av inkomsten, dock högst 1 260 kr/månad.
    Barn nr 2; 2% av inkomsten, dock högst 840 kr/månad.
    Barn nr 3; 1% av inkomsten, dock högst 420 kr/månad.
    Barn nr 4; ingen avgift.

Från och med 1 augusti 2006 debiteras en lägre avgift för barn 1-5 år, med deltidsplacering (15 tim/vecka) och vars föräldrar är föräldralediga/arbetslösa.

Barn nr 1; 1,5% av inkomsten, dock högst 630 kr/månad.
    Barn nr 2; 1% av inkomsten, dock högst 420 kr/månad.
    Barn nr 3; 0,5% av inkomsten, dock högst 210 kr/månad.
    Barn nr 4; ingen avgift.

Den allmänna förskolan omfattar 525 timmar/år under skolans läsår och är avgiftsfri. Rätt till allmän förskola har barn från och med 1 august det år barnet fyller fyra år och därför reduceras då avgiften med motsvarande 525 timmar/år. Fr.o.m höstterminen det år barnet fyller sex år finns möjlighet att välja förskoleklass i grundskolan eller allmän förskola i förskolan. Avgifterna nedan gäller närvarotid för barnet utöver den allmänna förskolans 525 timmar/år. Avgiften gäller fr.o.m 1 augusti det år barnet fyller 4 år. Det yngsta barnet räknas som barn nummer ett.

Barn nr 1; 2,25% av inkomsten, dock högst 945 kr/månad.
    Barn nr 2; 1,5% av inkomsten, dock högst 630 kr/månad.
    Barn nr 3; 0,75% av inkomsten, dock högst 315 kr/månad.
    Barn nr 4; ingen avgift.
  • Ängelens ängel

Vi kan tyvärr inte komma på bion i morrn för vi är inte hemma. Men vi går gärna nästa gång. Bra jobbat Smurfan! Den där filmen verkar ju jätte rolig!

• Smurfan 81

Ängelens ängel
    Ja, jag hoppas att det blir den nu, för när jag gick in och kikade igen igår kväll fanns inga filmer den dagen och idag är hela SF's sida nere! Men jag ska gå ner och köpa biljetter till imorgon så då ska jag kolla om det kommit ut ett bioprogram, för de brukar ju skriva ut dem på papper och där är ofta fler filmer med än som lagts upp på hemsidan än.
    *Håller tummarna*

• Smurfan 81

Blir jag ensam på bion imorgon eller är det nån som följer med? Annars går jag själv, det är helt OK det har jag gjort förut!

• Trixietrina

Smurfan, jag tror att vi kommer på bion imorgon. Bra att du lyckats övertala dem att inte bara visa svenska filmer.

Tjohoo, nu är Mikaela på gång att börja krypa! Det är så sött, hon ligger på magen och putar ut med rumpan och drar upp benen. Sen blir hon jättefrustrerad när hon inte kommer framåt. Men, vilken dag som helst så . Då gäller det att verkligen hålla koll på henne.

• Smurfan 81

Trixietrina
    Vad kul! Då ses vi utanför!
    Kevin håller också på så, fast han kommer bakåt... jag tror inte han har fattat att han tar sig bakåt men han fortsätter kämpa! Tänk vad de utvecklas... Såg barn på öppna förskolan igår som var 9-10 månader och de kröp omkring och några gick! Det är faktiskt inte lånt till dess!

• annso84
    ezzie: ja, det var ett tag sen jag hade tid att sitta vid datorn Flört full rulle nu ju! Skrattande
    Nee.. miranda har inte vågat ta sig några steg ännu.. hon är en riktig liten fegisSkrattande hon kan stå och har bra balans och älskar att springa när man håller i hennes händer.
    Hon vågar inte ta steget själv men det kommer när hon känner sig mogen för det.. dröjer nog inte så länge till.

så hon kryper nu!? vad roligt... visst går det snabbt när dom väl lärt sig tekniken?

Jag tycker det är så gulligt när dom kryper så miranda kan gärna få göra det ett tag till  Skrattande för när dom börjar gå så blir dom ju barn och är inte mammas lilla bebis längreLedsen 
    kan inte fatta att hon ska fylla 1 år nästa vecka... usch vad tiden går snabbt.

skulle vara roligt att träffas nån dag.. det var ju så länge sen nu.
  • annso84

man kan ändra plats mellan dom dagis som man valt från början utan att könplatsen ändras, men om man vill ta in ett nytt dagis så hamnar man sist i kön för bara just det dagiset.

Vi har fått dagisplats på snövit nu! Skrattande ska gå dit och titta på torsdag.

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2