• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • Trixietrina

Smurfan: Ja, vi ses utanför bion. Ska bli kul att gå, det var evigheter sedan man var på bio

Det är så kul, Mikaela har blivit riktigt matförtjust de senaste dagarna. Nu behöver jag inte längre muta henne med fruktpuré för att hon ska äta de mer matiga puréerna. Idag ville hon till och med ha mer så hon åt en hel burk med kalvkött och en halv fruktpuré!

• Smurfan 81

Här bråkar vi om maten, HELA tiden! Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Nu ratar han gröten också! BVC tyckte jag skulle amma mer igen... men jag har inte så mycket mjölk och jag vill inte amma mer än jag gör! Ska köpa ersättning imorgon och blanda med välling. Känns jättetråkigt!

• Trixietrina

Smurfan: Det verkar som det går upp och ner det där! Mikaela har också haft dagar då hon inte velat äta någonting utan bara velat amma. Jag har även ibland kombinerat maten och amningen, du kanske kan prova det ett tag?

• Smurfan 81

Har inte då mycket mjölk kvar... Vi ska prova med ersättning ett tag så får vi se hur vi gör sen. Får väl börja om med smakportioner antar jag för att vänja om.

• Bettiz Angel

smurfan, vilken gröt har du?

~♥~ Freja 060924 ~♥~
  • Smurfan 81

Havregröt. På morgonen blandar jag i päron och på kvällen katrinplommon, för magen. Det har funkat jättebra fram tills nu! Risgröten fick han inte äta för BVC eftersom den är stoppande.

• Bettiz Angel

ok vi kör majs/havre från semper.. tänkte om du kanske ville prova någon annan och se om han äter den.. eller om du köper NAN2 som är från 4mån...
    måste vara jätte jobbigt och inte veta om han får i sig tillräckligt...
    men lycka till iaf

hmm ja jag kanske ska köpa lite katrinplommon, för hon har börjat bli lite hård...

~♥~ Freja 060924 ~♥~
  • philmKarin
    Smurfan: Hoppas det där med mten bara är tillfälligt. Du har väl inte haft dåligt med mjölk... är det för att ni trappat ned på amningen nu menar du?

Tyra har istället ätit jätteduktigt idag
    (Förutom amningen:)
    Först morgongröt (Semper banan) på 0,75 dl vatten + 1/3 stor burk Aprikospuré till efterrätt
    Sen 1/4 liten burk Potatis och majspuré till lunch
    Till sist gröt på 1 dl vatten (Semper ris med päron och mango tror jag) + 1/3 stor burk Paradisdessért.

Ni som flygit med era små... har ni matat dem på flyget eller bara ammat?
    Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • glennglenn

philmKarin: Hur sover Tyra? Jag undrar ju eftersom Elsa är ungefär en månad yngre och nu ska hon enligt boken växa och upptäcka världen gå in i en jobbig fas. Tycker i och för sig att det som står i boken stämmer överens med hur hon varit i ca tre veckor, dvs mammig, vaknar oftare, humörsvägningar och lite sånt. Bävar för att det kan bli värre.

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2