• Älvas

jobba på lidl

Vad tycker ni som jobbar på LIDL om erat jobb?
    tjänar man okey?

berätta gärna era åsikter för mig.

• Svar på tråden jobba på lidl
  • Jullan84

iss = lokalvårdar företag.

städare

• SmurfÖga

Iss är städfirma. Usel lön, tiderna varierar om man nu får ngt att göra, inga bra arbets saker att jobba med (gamla och väldigt slitna)

• Etta med kokvrå

Tölander:

Ett jävla serviceföretag som sysslar med städning, matlagning och liknande. De anställda får absolut de lägsta löner som lagen tillåter och de får slita livet ur sig.
    ISS affärsidé är att konkurrera ut alla andra företag genom att ha lägsta möjliga priser, sedan tar de igen detta genom att låta få människor utföra jobb som andra företag har fler anställda för.
    Andra företag som t ex Klaria, Samhall, Sodexo och liknande kanske sätter fem-sex personer på ett städobjekt, t ex en skola eller fabrik. ISS sätter bara hälften så mycket folk på ett objekt vilket får till följd att de får slita livet ur sig, gör ett dåligt jobb och när avtalet går ut så får naturligtvis inte ISS detta förnyat. Men det skiter de i för det är med i deras kalkyler.

• Smultron ett

låter skit!
    ska inte ta nått städjobb alls (allergisk)
    Men ska tänka på det om nån annan jag känner får jobb där.

• Mirris

O jag som bara har positivt att säga om just ISS... Lidl har jag inga åsikter om överhuvudtaget.. har aldrig varit inne i den affären.

Jag städade åt ISS i många år, var anställd på ett annat städföretag som ISS köpte upp.. blev kvar där bra länge.
    Tyckte det var kanon.
    Men jag hade en kanonbra arbetsledare, så det var kansek därför jag trivdes.

• LullanK

Åsikter om LIDL, javisst! Men hoppa över om du inte orkar höra min klagan!

Fy för att handla på Lidl säger jag bara! Jag tror inte de som jobbar där kan vara särskilt lyckliga (talar självklart bara utifrån den Lidl-butik jag handlat i och inte alla Lidl generellt) med tanke på deras hemska service-känsla. Snarare avsaknad på service-känsla.

De gånger jag varit där (väldigt många trots min avsky, men är det närmaste affären så är det) har köerna varit hur långa som helst och endast en person i kassan. Övrig personal går mest runt med sopborstar och städar i butiken. Att städa verkar viktigare än att ta hand om sina kunder. Näe där finns ingen service, men antar att man inte betalar för den där heller.

En gång då jag var o handlade fanns det någon form av chef i butiken som var där o grejjade. Det var sent på kvällen och han gick runt och bossade och sa åt de andra vad som skulle göras osv. Han var jätteotrevlig mot sin personal dessutom. När jag sedan skulle betala satt ingen i kassan. Jag står där och väntar men ingen kommer. Gick försiktigt fram och bad någon sätta sig när chefen stod och prata. Vad tror ni jag får höra? Jo chefen säger "Han sätter sig alldeles strax" och totalnonchalerar mig. Så där står jag o väntar ytterligare! En chef, säger en sådan så? Vad visar det för moral i den butiken? Var vid senare tillfälle tvungen att fråga vad det var för Pellejöns som varit där, men jodå, han var en slags chef över dem.

Har irriterat mig på detta många gånger och äntligen fick jag avreagera mig! Haha sorry om inlägget blev galet långt och lite OT! Men skönt var det!

• Alienmaria

När jag var arbetslös blev jag erbjuden ett jobb på lidl genom af. Hade inte mycket att välja på när chefen ringde mig så jag svarade fastän jag egentligen inte ville ha jobbet pga allt man har hört. Vi pratade lite och jag talade om att jag var rökare, men kunde sköta det på rasterna. Det skulle inte vara några problem sa han.

Jag fick komma och provjobba en dag. Det fösta chefen sa när jag satte foten innanför dörren var; välkommen. Vi kör inte med raster här, men hoppas att du ska trivas. Trodde att jag hade hört fel, men det visade sig senare under dagen att jag hade hört helt rätt. Efter 2 arbetade timmar tyckte jag iaf att det var dags för en snabb rökpaus och gick ut på lagret för att hitta någonstans man kunde smita ut. Stället var som ett fängelse! Alla dörrar var låsta så till slut fick jag ge upp och gå och be chefen låsa upp för mig. Den gången sa han inget. Andra gången jag skulle gå ut och röka, vilket var efter ytterligare ca 3 timmar så sa han och nån annan anställd där att dom inte förespråkar rökning och helst ser att jag låter bli. Otrevlig ton använde dom också. Och han visste ändå att jag var rökare eftersom jag hade sagt det när vi talades vid i telefon någon dag tidigare. Fick till slut gå ut iaf för min sista cigg den dagen.

Arbetsuppgifterna var lika konstiga som allt det andra. Hade hämtat en frysvagn på lagret och stod vid frysdiskarna och packade upp. Då plingade någon i kassan, men eftersom jag var så ny så hade jag så klart inte lärt mig vad dom olika plingningarna betydde så jag fortsatte med mitt. Efter en stund kom en annan anställd och nästan skällde ut mig för att jag inte rusade till kassan. Hur skulle jag veta att jag skulle dit? Fick plocka in alla frysvaror i vagnen igen och gå till kassan, men där var helt öde när jag kom fram. Så det var bara till att gå tillbaka till frysen och börja om från början där. Så höll det på hela dagen.

Bröt ihop totalt när jag kom hem och ringde chefen och sa att det inte var något för mig och att jag inte skulle komma tillbaka. Fick inte ens lön för den dagen trots att man ska ha lön även om det bara är provjobb. Men nu struntar jag i vilket. Lider bara med alla andra som ska behöva stå ut med sån behandling. Alla är värda bättre. Nu sitter jag i kassan på gekås och trivs hur bra som helst. Dom bevisar att hela personalen är lika mycket värd trots sina olika arbetsuppgifter och Gekås uppskattar alla sina anställda!!!

• Winnertaco

Jag vet inte mycket om att jobba på Lidl, men jag vet i alla fall att de har kollektivavtal och att man alltså får lika mycket lön som i alla andra matvaruaffärer. Har inte hört nått annat, varken bu eller bä.

• Deliverance

Hm, Lidl är inte sådär överdrivet kul att jobba på.
    Man får som sagt inte vara med i facket, pga Lidl är Tyskt, och dom går efter deras regler.
    och man får bara jobba där i 3 månader, sen byter dom personal.
    Tyska regler, även fast det är en livsmedelsaffär i Sverige. Helt sjukt.

• Älvas

vadå, får man bara jobb i 3 månader? vad är det för mening med det? måste ju vara besvärligt å leta personal jämt. eller är det så att ingen står ut längre?

Svar på tråden jobba på lidl