Öb-tråden-träffar
Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!
Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.
Var så goda!
Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!
Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.
Var så goda!
Jahapp.Nååå...
Int veit vi na va dähä köten kostar, vilke som e dyrare el billiari ele de kan va sama.
He va sagt at om vi ir 30 pers så kan vi få två olika sorters kött å två olika varianter på päärona servera. Men nu sir e liti sämber ut me at vi sku var 30 naaa...Men he gar säkert ti förhandel...annos om vi måst väli ein sort så var e ju föusstek me gratäng! He va ba 9 som vila ha bondstek...Om int na fleir vila ha klyft ele franska helder?
Ska vi koma överens at på tisd, seinast onsda så måst vi anmäl! Så tils he gar e ännu ti lägg til å ta ifrån folk...
Siir et ja hadd skriva et ja sko ha klyftpotatis men he gaar no liika bra me potatisgratäng åt me å..hövosaken et ja får koma ut å ita!
Ja, ja tycker noo he vi ska fösöök förhandel liiti. Ja iter dzään friteera päärona ja å, men päärogratäng hadd ja ju skriiva. Men vi ir ju så när 30 pinna, så ja tycker he vi sku måst få väli på två sort. He tycker nu ja.
jå, he va he ja tänkt, ho lägger väl entå päärona i skild skåla så man ska öis åt se, så ho sku e va om vi sku´få två bytto tå? Ein me gratäng å ein me klyft/franska, å så får ti som vil fast ta liti åv båda? Ele sku vi slåss om gratängen tå å lämm fritera päärona åt hunda?
Å ho vikti ir vi me hede köti tå? Kan all tänk se ti ta föusstek ele ho håål ska vi som föhandlar vara?
Bäst sku e va om vi var 30, tå sku saken va klart som korvspad... ![]()
Fö me spelar e int na roll om vi så får havägrynsgröite, bara vi får råkas!
Hmm.. He gar ju noo ti fösöök press å säj att e finns aader ställe i essi tär man får väli va mat man vill o billiare... Men int vejt ho krantto vi ska låådas vara.
Hmmm... Nu lär ni få er ett gott skratt, men började fundera, hur hittar man dit? Till Föusfiness alltså? Ja, jag har inget lokalsinne överhuvudtaget!
LCroft...bra att du frågade..tur att d finns fler som int hittar
mamma åt issa:
Skönt att höra att jag inte är den enda
LCroft...
Hoppas bara vi får en bra beskrivning nu