• aell

Öb-tråden-träffar

Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!

Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.

Var så goda!

• Svar på tråden Öb-tråden-träffar
  • LCroft

Mamma åt Issa: Ja precis Annars så lär åtminstone jag köra vilse Har vi tur kanske någon förbarmar sig över oss

• atten

okej, ja som ha vari essibo i knappt ett halve år ska nu göra mett bästa fö ti guide er ti föusfiness!! he kan var väl detaljera på ställen, men ja måst ju ga ett me sjölv å ja e ganska bortkolla ibland me körasi. he to t.ex. läng fyri ja hadd koll på va som va bennäsvejin å va som va kållbyvejin...

Mamma åt Issa: du svänger mot essi i sisbacka, he er kanski 1 km från kyrkån mot lillbyin, du veit no säkert, he star ESSE 12. å så kör du genom skojin, i början ere ett par gårdsgrupper å saan var e bara skog tills du kombä ti nådjärv tär e å e na gåålar å saan ere en laaaaaaaagen rääto fyri du sir na gåålar igen. å tå er du i essi. tå veji tar slut svänger du vänster å kör föbi kyrkån, kjellmans å överessi skola, allihop på höger sido. hedi omtala kungsforsen er på vänster siido, mittemot kjellmans. bakett skolan finns en skylt som e star STUBB 2 på, tär nära bor jag . å saan ere uppskattningsvis en halv kilometer ti föusfiness. he er på höger siido. he er en röan gåål, såndi 50-60-talshus å ett gambäle föus, föståss. he finns en svart-vit skylt vi vejin tär e star Föusfiness. Int tror ja du missar e!

LCroft: från jeppis kör du kållbyvejin (väg 68) mot alajärvi. he er alltså hedi utfartin som far föbi prisma å erkin halli. he e raka spåri saan. du kör föbi edsevö å kållbyin å så fartar du föbi avtagi ti kaustbyin (tär tror ja e finns na skylt tär e star essi) å kombä ti ytteressi (skylt finns) å fortsetär föbi m-boden å skolan me hockeyrink (vänster siido). nästa landmärk er en reklamskylt fö föusfiness på vänster hand. he er ungifär 1.5 km bakett skolan. tär star e föusfiness 1,8 km. å så kör du 1,8 km. du passerar petterssons trädgård på vänster siido, två växthus e ganska kännspak. å saan e föusfiness nästa gåål på vänster sido. å svart-vit skyltin syns från he hålli å .

tror ni ni hittar nu? annos får na aader essibo hopp in å föklar betär!

• mimo80

atten:He va no riktit bra förklara hede!

• LCroft

atten: Nu hittar t.o.m jag Fast nu har jag turen att få mimo80 som kommer med mig och hon hittar så om inte annat får hon dra i handbromsen när jag ska sakt in

• Luffarmor

Ja misstänker vi e fleir som kryper i sakta hastigeht baket Petterssons så  he e väll int  ti miss tå

Mamma till Rasmus o matte till Sindi o Sissi. o fru förståss....
Svar på tråden Öb-tråden-träffar