• Sleepyhead

Ge blod?

Jag är själv nr 3 på listan...

Jag älskar min Teo 060101!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-29 17:02:59:
    www.geblod.nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-29 17:25:36:
    nu har jag anmält mig...*pirrigt*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-29 17:50:31:
    De här kombinationerna är möjliga inom AB0-systemet:
    A kan ge blod till: A och AB
    0 kan ge blod till: Alla blodgrupper
    B kan ge blod till: B och AB
    AB kan ge blod till: AB

De här kombinationerna är möjliga inom Rh-systemet:
    Rh+ kan ge blod till: Rh+
    Rh- kan ge blod till: Rh+ och Rh-
  • Svar på tråden Ge blod?
  • snillis

får inte lämna - hade gärna gjort det annars

• syd

Apif.. var i hela landet finns du?? OM du nu finns i Sverige.. det skiljer en del både i Sverige och internationellt.. och vet att det finns en del utlands Svenskar som skriver här

• Apif la deuxième

Jag bor inte i Sverige och har aldrig gett blod i Sverige. Vi får goda mackor och fika här där jag ger blod.

• Torelia

Jag har lämnat blod sen jag var 18 år, är 0- så blodet är eftertraktat . Jag har haft lite uppehåll för piercing, dåligt järnvärde och nu är jag gravid, men så fort jag får lämna igen så kommer jag att göra det.

Här kan man få en trisslott, en pocketbok, få en liten summa insatt till barncancerfonden eller liknande när man lämnar blod. Jag brukar välja barncancerfonden .

• syd

Apif det framgår inte så tydligt.. och eftersoma tt det skiljer en del mellan Sverige där de flesta av oss finns och er andra som flyttat det är sådant som kan stöka till det.. :=)

• Apif la deuxième

syd, ja det förstår jag, klart ingen kan veta hur det funkar just där som jag ger blod, jag fattar bara inte varför mamma karro kommer och påstår att jag kräver pengar för att ge blod, när jag aldrig sagt ens något ditåt.

• Arcoiris

under min förlossning förlorade jag 2liter blod och fick blod donerat.

Så jag har gått ett par gånger och gett blod och jag ger mig inte förrän jag gett tillbaka allt, minst!

Jag har b- så det är rätt ovanligt oxå...

Men nu är jag gravid så det blir ett rätt långt uppehåll nu...

• Laire
    Apif la deuxième skrev 2006-11-29 19:36:49 följande:
    syd, ja det förstår jag, klart ingen kan veta hur det funkar just där som jag ger blod, jag fattar bara inte varför mamma karro kommer och påstår att jag kräver pengar för att ge blod, när jag aldrig sagt ens något ditåt.
    Jag tror hon missförstod när en person citerade dig:
    Helen H 79 skrev 2006-11-29 18:17:08 följande:
    Sleepyhead skrev 2006-11-29 17:29:19 följande: Apif la deuxième skrev 2006-11-29 17:27:54 följande: Nej man får inga pengar för det. ok Jag älskar min Teo 060101!!!däremot kan du få en väska, t-shirt osv..Lämnar inte själv.. men min sambo har gjort.. ~~~Jonathan 050612~~~
    Det är lätt att läsa ditt inlägg med ett "ju" så det blir "Nej man får ju inga pengar för det"  (det=lämna blod).

Även om det inte är så du menade (och det fattar man om man bläddrar tillbaka)
    Allmänna opinionen är ingenting annat än det folk tror att andra tror
  • Lillan7704

Jag har gett blod, men jag har fått något som heter Antikropp M i mitt blod så nu får jag inte göra det längre..

• Nica74

Jag har gett blod, men pga för dåliga blodådror så har jag blivit avrådd från att göra det mera.

Svar på tråden Ge blod?