• Prins Lucas

Julkalendrar genom åren

Vilken julkalender genom åren tycker du har varit bäst?
    Älskar min underbara son mest av allt!
  • Svar på tråden Julkalendrar genom åren
  • Luddvar

Trolltider 1979  när jag var 7 år.  Jag var helt såld på det. Så spännande.

• lövet2

Suck - jag röstade fel! Såg inte det sista alternativet ...

Mina favoriter är Herkules Jonsson, Teskedsgumman, Fem myror, Trolltider, Ture Sventon och Sunes jul. Jag röstade på Trolltider ....

• DiZZY

Jag älskade verkligen Höjdarna :D den bästa nånsin hehe :D

• Guslageran

Jag röstade på flera! Jag tyckte Sunes jul, Mysteriet på Greveholm och Pelle Svanslös.

• Kattmamma1

Jag röstade på Liv i luckan. Tyckte den var jättebra med alla berättelser som barn och ungdomar skrivit och som sedan filmatiserades.

• Fjuppan
    Tesan81 skrev 2006-12-01 19:34:18 följande:
    Fjuppan skrev 2006-12-01 19:28:19 följande: Trolltider var helt underbar!! Nr jag var liten älskade jag Stjärnhuset med Johannes Brost och Sif Ruud. Besserwissern Fjuppan säger: Fjant var inte med i Trolltider, men i Trolltyg i tomteskogen! men jag hittar inte den är jag blind? tog förgivet att de var Trolltider efter som TS skrivit de 2 gånger speak no evil www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html
    Trolltyg i tomteskogen är en tecknad film som jag har för  mig brukade visas på annandagen när jag var runt tio år (mitten av 80-talet alltså)
  • Fjuppan
    Visalicious skrev 2006-12-02 13:06:33 följande:
    Stjärnhuset - jag älskade myterna som berättades och stjärnbilderna man fick klistra på kalendern.Kan fortfarande komma ihåg hur skrämd jag blev av Orion - den store krigaren
    Jag minns också Orion väldigt starkt...han måste gjort intryck!!

För övrigt är jag en julkalender-galning!!Räcka ut tungan Jag har flera stycken i min samling!!Min man förstår mig inte riktigt, men så har han heller inte upplevt dem i sin barndom.
  • annca

Teskedsgumman, 5 myror, Trolltider och Stjärnhuset.
    De är mina favoriter!

(Stjärnhuset var den sista som jag "aktivt" såg. Sedan blev det ett och annat avsnitt av de som kom efter ett par år till...)

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • BigRed

rent generellt så har jag tyckt om dom med mycke julmys. men trolltider, teskedsgumman, tomtemaskinen och pelle svanslös är dom jag kommer ihåg bäst

• Envis som en mulåsna

Albert o Herbert!!!!!

Mamma till stålpojken 6 månader och 1 veckor
  • ÄlskarMina

Sunes jul!! Men jag tror det är mest för att man var i en julkalendersålder då! 7-8bast liksom...hihi...

• Ankianka79

Allrams höjdarpaket var kul!

Svar på tråden Julkalendrar genom åren