Inlägg från: eilema |Visa alla inlägg
  • eilema

pimp my hyresrätt!

LuRiGaBlAdLuSeN skrev 2007-01-12 16:58:41 följande:
    Vi hade en jättetrist plastmatta i köket. Såg ut som en modell dom skulle kunnat reat ut i butiken nån gång under 80-talet Så hittade vi klick-trägolv på för 49:-/kvm på vanlig byggfirma. Så vi bara la det ovampå med tunn väv emellan. Blev rejäl uppfrächning kan jag säga. För en summa av knappt 350:- så var det absolut värt det. Innan vi flyttade in så målade vi om i hela lägenheten (för personen före oss hade rökt inomhus i dom 7 år han bott här, och det syntes pådet vita han hade målat när ha flyttat in).Vår hyresvärd hade 8 färger att välja mellan Typ: kritvit, vanilj, äggskal, sand, beige, savann osv.... Så det fick bli det. Men det gör inte mig nåt direkt, gillar diskreta färger. Men det känns iaf mer som ens eget om man målat/tapetserat när man flyttar in.
    Vad är klick-golv för något och hur lägger man det? FÅR man lägga sådant i en hyresrätt? Jag har dödstrist dass-grå plastmatta i hela hall, korridor, kök och matsal som jag gladeligen skulle vilja byta ut, men hyresvärden tyckte inte att det behövdes. Det golvet tillsammans med att alla väggar i hela lägenheten när jag flyttade in var vita gjorde att det kändes som om man stod i en tandläkarsal. Hu!

Kul med en tråd man kan få lite tips i! Jag behöver verkligen piffa upp min trista tråkiga lägenhet..

Någon som vet om man får sätta nya skåpsluckor i köket?
    Det är en Lillebror !!! (v.23+0=119 dagar kvar!)
  • eilema
    Squeezetoy
    Det lät ju väldigt praktiskt! Vet du var det finns sådant golv? Är det typ bara trägolv då eller finns det som passar i kök och så med?
    Det är en Lillebror !!! (v.23+6=113 dagar kvar!)
  • eilema

Och en till fråga. Vad är fogarna? Generad *ler*

• eilema

Hittade världens finaste köksluckor på IKEA's hemsida i ek. *dröm* Men priset, över 10 000. Gulp! Fick nog förbli en dröm.

• eilema

Vart hittar man svarta kakeldekor? Sitter och funderar på hru det skulle se ut. Antingen kanonsnyggt eller blixterfult, jag kan inte bestämma mig!

• eilema

Jag har också tagit bort min fula skabbiga hatthylla i stål som satt här innan och satt upp en egen i svart smide med fina lampor på. *älska* Den gamla står på vinden tills det ärdags att flytta igen. Skulle aldrig lämna min fina hatthylla här!

• eilema

Någon som har några tips på vart man kan hitta snygga knoppar till köksluckor och lådor? Vi har just nu HEMSKA knoppar i BRUN PLAST!

• eilema
    Älskar Nova: Det där lät ju jättefint!! Har du några bilder? Vill också göra om i mitt badrum. Vanliga vita väggar i hela rummet, och KNALLRÖD plastmatta!!!
  • eilema

Hörrni, får man måla om skåpsluckorna i köket i alla hyresrätter, eller måste man prata med hyresvärden först? Vad är det för speiell färg man använder? Sprayfärg eller?

Jag vill ha samma färg på köksluckorna som på kakeldekoren, hur hittar man det? Har de kakeldekor i samma därg som målarfärg i färgbutiker? Har världens ide nu som jag vill förverkliga snarast möjligt jöh!!

• eilema

Jag var på Coop i går och kollade efter kakeldekor. Där fanns typ 6 olika att välja mellan. Trista tråkiga med citroner, fiskar, delfiner, kryddor osv. Inga enfärgade. Jag ska kolla på målarbutiken nästa gång jag är inne i stan. Vill ha nougatfärgade och likadan färg till skåpsluckorna. Kan man lämna in skåpsluckorna till en målaraffär? Lackar dom om luckor eller säljer dom bara färg? Tänkte så man får det rätt och snyggt gjort. Kostar det mycket i så fall?

Det är en Lillebror !!! (v.25+0=105 dagar kvar!)
Svar på tråden pimp my hyresrätt!