pimp my hyresrätt!

Kul med en tråd man kan få lite tips i! Jag behöver verkligen piffa upp min trista tråkiga lägenhet..
Någon som vet om man får sätta nya skåpsluckor i köket?
Och en till fråga. Vad är fogarna? *ler*
Hittade världens finaste köksluckor på IKEA's hemsida i ek. *dröm* Men priset, över 10 000. Gulp! Fick nog förbli en dröm.
Vart hittar man svarta kakeldekor? Sitter och funderar på hru det skulle se ut. Antingen kanonsnyggt eller blixterfult, jag kan inte bestämma mig!
Jag har också tagit bort min fula skabbiga hatthylla i stål som satt här innan och satt upp en egen i svart smide med fina lampor på. *älska* Den gamla står på vinden tills det ärdags att flytta igen. Skulle aldrig lämna min fina hatthylla här!
Någon som har några tips på vart man kan hitta snygga knoppar till köksluckor och lådor? Vi har just nu HEMSKA knoppar i BRUN PLAST!
Hörrni, får man måla om skåpsluckorna i köket i alla hyresrätter, eller måste man prata med hyresvärden först? Vad är det för speiell färg man använder? Sprayfärg eller?
Jag vill ha samma färg på köksluckorna som på kakeldekoren, hur hittar man det? Har de kakeldekor i samma därg som målarfärg i färgbutiker? Har världens ide nu som jag vill förverkliga snarast möjligt jöh!!
Jag var på Coop i går och kollade efter kakeldekor. Där fanns typ 6 olika att välja mellan. Trista tråkiga med citroner, fiskar, delfiner, kryddor osv. Inga enfärgade. Jag ska kolla på målarbutiken nästa gång jag är inne i stan. Vill ha nougatfärgade och likadan färg till skåpsluckorna. Kan man lämna in skåpsluckorna till en målaraffär? Lackar dom om luckor eller säljer dom bara färg? Tänkte så man får det rätt och snyggt gjort. Kostar det mycket i så fall?