pimp my hyresrätt!
Prins William: Hur går det?
Hur går det för er? Kommer ni nån vart? Fick avi från posten att mitt paket från IKEA kommit i fredags så jag ska hämta min hylla och lampor nästa vecka. Måste bara fjäska lite med morfar så han kan komma hita och hjälpa mig borra upp hyllan.
mammab: Härligt att det börjar ta sig! Har ni suttit in de nya möblerna nu då? Jag ska göra sovrummet HELT färdigt denna månaden, varenda liten pinal som ska vara där ska införskaffas denna månaden. Vill inte börja med något nytt rum förrän det är helt klart precis så som det ska vara.
Så jag kommer få ett skitfint sovrum och resterande lägenhet astrist sålänge!
Nämen, har var det action!
Hihi, renoveringskassan är slut för tillfället så jag väntar bara på nästa löning innan jag gör klart de sista detaljerna i sovrummet och börjar med tapetsering och lite av inredningen av storarummet. Så jäkla trist att man inte har ett fett konto nånstans utan får ta lite varje månad.. vill ju få allt gjort på en gång, helst i går liksom!
Men har hittat tapeter och allt jag vill ha i möbelväg, matta, textiler och allt till storarummet, så nu är det bara finansieringen som saknas.
Åh, kul att tråden vaknade till liv igen! Blir väl inte så mkt inköp och renoverande så här mitt i månaden kan jag tro.
Har ni någon aning om ungefär hur mkt det kostar att lägga in klickgolv i kök, hall och ett sovrum? Bara på ett ungefär typ, handlar det om många tusen eller?
Jag har ingen aning om vi får ha fondtapet, har satt upp en fond i sovrummet, kommer sätta en i vardagsrummet i slutet av månaden, samt en i köket i framtiden. Har köpt en rulle extra av den vanliga tapeten som sitter på övriga väggar, så skulle de inte godkänna fonden är det bara att klistra upp vanlig tapet över fonden istället när man flyttar.
piddersfru: Ah, jag hade tänkt typ rusta. Inte sååå dyrt mao.
Dum fråga nu kanske, men hur fasen är det man räknar ut kvadratmeter? Tänkte då kan jag ju lätt räkna ut själv vad det kommer kosta per rum!!
Bredden gånger längden?