Jag har också finfina upplevelser av EDA! Hade en långdragen förlossning innan jag tog EDA, hade inte sovit på två dygn. Fick en EDA lagd och SOV i säkert två timmar! Hade nog aldrig orkat utan den! Så om du frågar mig är det inget att vara rädd för utan finfina grejer. Fick lite klåda på magen, men jämfört med värkar är klåda bara mysigt
! Kände mina värkar ändå, men de gjorde inte särskillt ont. Skulle absolut kunna tänka mig EDA på min nästa förlossning. Om jag hinner och känner att jag vill.
Det är ju inget att oroa sig för, ingen kommer att tvinga på dig EDA. Vill du inte så vill du inte och då går det bra utan. Men känner du att du vill ha den bästa bedövningen så tykcer jag inte du ska vara rädd för att pröva. Jag tycker generellt EDA smutskastas lite i litteraturen, fast alla jag känner som tagit den är oerhört positiva. Och läkare brukar gilla EDA mer än BM, säger min läkarstuderande kusin. Kanske tycker BM det är mäkligt att behöva kalla på narkosläkaren? För enligt min kusse menar de flesta läkare att EDA kan vara utmärkt, speciellt om den som föder har svårt att slappna av.