• miss kitty

Kommer tomten på julafton??

Ni som har barn som är stora nog att förstå eller små nog att fortfarande tro på tomten, brukar ni ha någon som klär ut sig till tomte och delar ut julklapparna.
    Ni som har tomte, vad tycker era barn om det?
    Ni som inte har tomte, vad tycker era barn om det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer tomten på julafton??
  • miss kitty

Jag och min sambo är lite oense, vår son är visserligen bara 4 månader och alltså är detta inte aktuellt riktigt än, men jag har lite problem med att det ska va sån julklapps- och tomtehysteri...
    och jag gillade själv inte tomten när jag va liten, tyckte alltid det va en ganska konstig typ
    är man en hemsk mamma om man inte gör så big deal av julklappar och talar om för barnen att man klär ut sig till tomte på julafton?

• miss kitty

oj, är det inga som skippar tomten??? (bara min egen röst där än så länge...)

• milimina

nej, du har backup här! vi kommer inte ljuga om tomten, har inte förstått vad det ska vara bra för... alla andras ungar kommer hata oss på dagis

att tillägga: min mammas första besvikelse i livet var när hon fick reda på att alla vuxna ljugit för henne om tomten. hon har aldrig kommit över det sveket och det vill jag inte heller att mina barn ska uppleva.

• miss kitty

milimina: å skönt att jag inte är ensam!! trodde ett tag att jag är alldeles knasig!!

• Sophie82

Jaaa!

Sophie - Mamma till Liam 0202, Ebba 0307, Felicia 0410 & Nova 0605
  • miss kitty

Vad tycker era barn då?

• Senap

Kan inte riktigt rösta.
    Kommer göra som jag hade det när jag var liten. Tomten kommer men på natten till julafton och fyller strumpan som hänger på sängkanten. Det var match varje år med att försöka komma på mamma när hon fyllde strumpan - men det gjorde jag aldrig Inte ens som tonåring. Hon är bra lurig min mamma. Eller så finns tomten

Det här med utklädda gubbar i tomtedräkt tycker jag är lite obehagligt.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Senap

Sonen fyller 1 efter jul så just nu tycker han ingenting om det. Räcka ut tungan

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • miss kitty

Shoegirl: det va i sånt fall en mycket mysigare tradition!!

• milimina

shoegirl,
    det är isåfall nåt jag kan köpa! men vad gäller gubbe med vitt lockigt skägg så har junior sin farfar, han får duga.

Svar på tråden Kommer tomten på julafton??