Inlägg från: Ginger6 |Visa alla inlägg
  • Ginger6

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Jag med Lycka till med andningen Swenglish och ha det jätteskönt i England!

Hoppas illamåendet blir bättre Sole, du kanske låg på rygg på nått sätt som kroppen inte gillade. Kan man ju må illa av har jag hört.

• Ginger6

Hej alla! Medusa & Bianca va mysigt med ett UL till. Funderar också på det av ren nyfikenhet...mest är mannen nyfiken på att "träffa" den lill* i magen igen.

Pippil8, vi har beställt Bugaboo Cameleon, även Swenglish tror jag. Tänker att det är bra andrahandvärde på den, det säljs väldigt få begagnade. Har inte beställt/ köpt något annat. Men ser fram emot att gå på shoppingstråk efter jul!

Jag har tänkt jobba till den 23 februari och sen va hemma 2,5 vecka innan BF. Beroende lite på sammandragningar och jobbsituationen. Längtar!!

Ha en skön dag!

• Ginger6

Hej alla! Ja det är roligt med aktivitet i tråden, och jag fikar gärna igen i januari. Tror vi var 9-10 stycken sist (?) på Kaffekoppen. Blir vi lika många nu lär det kännas trångt i källarvalvet . Pippil8 mina sammandragningar kommer och går men har faktiskt varit bättre denna veckan. Jag går o lägger mig i vilorummet på jobbet en halvtimme varje eftermiddag och sen vilar jag när jag kommer hem. Tror att det gör susen. Plus att jag inte oroar mig så mycket för dem nu. Ska bli sååå skönt med jul o vila!! Vi beställde en svart/grå Bugaboo (fantasirikt...) tycker röd är väldigt fin men passar kanske dåligt om det är en liten boy. Man kan köpa en färggrann åkpåse o skötväska till tänker jag. Idag åker jag ner till Götet & jordskreds-bohuslän och hänger hela julen. Hoppas ni alla får en jätteskön jul med era mysiga magar!! kramar Ginger

• Ginger6

Gott nytt år alla mammor! Även jag har haft en skön ledighet och mysigt jul- och nyårsfirande. Håller med er andra om att det var oundvikligt att tänka på vilket otroligt roligt o händelserikt år vi har framför oss! Nedräkningen har definitivt börjat men jag har tänkt jobba till den 23 februari, min vik börjar den 1:a så det känns ändå liiite för långt kvar. Puh! Sannix, jag ska gå på föräldrarutbildning på Södra BB men har inte fått mina tider än, ska ringa denna veckan o kolla. Jag hamnade i gruppen som har andra delen av mars, har BF 16de. Vilken grupp har du? Nästa söndag börjar profylaxkursen också på Mamma Mia Söder. Nån mer som ska gå den? Angående shopping är barnvagn det enda vi köpt och så har vi fått lite små stickade plagg, filtar och gossedjur. Tänkte ta en rejäl shoppingrunda snart. Nån mer som tänker köpa vaggan som man fäster i taket? (tror den heter Knoppa på Designtorget)Den är så himla söt tycker jag Ha en toppendag!! Dags för ny fika snart förresten?

• Ginger6

Jag tror att min bebis är vaken typ hela tiden...det är ett ständigt bökande i magen tycker jag. Hur känner ni andra nu?

Januari fika

majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30

• Ginger6

hihi jag är också väldigt planerande så om inte mannen hade hindrat mig hade jag nog också handlat massor och packat väskan... men nu är det som sagt bara barnvagn beställt. Det får bli lite shopping på helgerna framöver. Jag har inte tänkt så mycket på att gå över tiden, är mest inställd på att föda tidigt eftersom jag haft så mycket förvärkar... Men det skulle va otroligt segt att gå och vänta ytterligare två veckor. Man längtar ju redan sjukt mycket!!
    Jag har heller inga bristningar, smörjer också morgon o kväll...men man kommer som sagt aldrig få reda på om det hjälper eller inte...Funderar också en del på förlossningen men är inte rädd, snarare tvärtom väldigt peppad och är rädd att jag skulle bli besviken om jag inte får föda naturligt. Konstigt kanske?!

• Ginger6

God morgon!! Swenglish, vad menas med ruckbart huvud?! Jag tror att min bebis också ligger med huvet neråt nu..i alla fall oftast, och trycker upp under höger bröst typ. Kan tänka mig att det kommer bli rätt jobbigt att va gravid sista veckan...
    Ang smärtlindring, säger som ni andra, hur 17 ska man göra!? Känner mig inte främmande för EDA om man kommer in och är öppen 3 cm och vet att man har en lång process framför sig...har vänner som tycker det har funkat jättebra. Annars känns lustgasen given...
    Jag äter gärna middag nästa gång, men då kanske vi får boka bord nånstans? Har inte heller några preferenser, förslag Grill på Drottninggatan? (Rymmer stora magar...) Karin99, några av oss fikade i november, men häng gärna på denna gången!! Ha en skön dag!

• Ginger6

halloj!!

Fullt upp på jobbet så man hinner ju inte med i sin favorit-tråd Ang sammandragningar så har jag massvis från och till och följer inget särskilt mönster. Kan vara massor någon natt el under vila och ibland när jag går el stressar...jag tror det är ärftligt för min mamma hade också massor. Försöker att inte tänka på det så blir det bättre! Jobbmotivationen är som för er andra, sjukt låg! Vill bara hem och sova och vänta på bebisen Kan nog bli lååångtråkigt iofs. Jag tycker mat låter som en bra idé, kan bara den 23:e eftersom mannen fyller år den 16de. Swenglish indiska förslag lät bra tycker jag!

Fika/middag i januari: 16e eller 23e
    Swenglish: båda
    Sole: båda
    Vivs: båda
    Majlinsa: båda
    Björklöv: båda
    Frill: båda
    Pippil8: båda
    Bianca2: båda men 23e efter 18.00
    Lillie74: 23:e
    SanniXx: Helst den 23:e. UL den 16:e så det beror på tid..
    Emma3: 23:e
    Ginger: 23:e

• Ginger6

Hello! Ja osis Majlinsa, men säger som övriga att det förmodligen är bättre att han är gipsad när ni har spädisen än sen när h*n är mer rörlig. Swenglish, toppen att du bokar! Vet inte om arbetsgivaren skulle hålla med om att man är duktig...jag är sååå trött nu och vill bara sova & sova! Sover inte så djupt på natten och även om jag gör det så hjälper det inte, är ändå helt slagen efter lunch. Puh! Har tänkt jobba i 6 veckor till så jag hoppas det blir bättre...BM skrattade imorse och sa att ja det kanske det blir...om 20 år Hade tydligen jättebra HB så jag kan inte skylla på det. Hoppas ni andra är pigga & glada

• Ginger6

Jösses Sannix, som sagt... Kan tänka mig att det kändes konstigt där på förlossningen i natt, att först ställa in sig på eventuell förlossning och sen kanske ändå inte...Ja det närmar sig onekligen för oss. Jag känner mig sjukt tung och inser att det förmodligen inte kommer att bli lättare! Sannix, jag har också fått tiderna till föräldrarutbildningen nu och du är mycket riktigt i min grupp ...om du inte fött redan då

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3