Inlägg från: Ginger6 |Visa alla inlägg
  • Ginger6

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Japp, kanonbra jättegravid- underhållning! Smarrigt med kakor Sannix, o va fina!!

• Ginger6

Åh va sjukt jobbigt Swenglish!Bebis kommer vilken sekund som helst ska du se! Tänk va välmående h*n kommer vara med tanke på hur läääänge den fått vistas i livmodern Ingen bebbe på G här heller men har precis som ni andra mensvärk, ont i brösten och dålig i magen och är beredd på att det ska sätta igång när som helst...fast förmodligen är det bara nervositet...sover massvis vilket är skönt, fast vaknar rätt ofta. Puh! Grattis Vivs och Lillie, idag föder ni säkert

• Ginger6

ÅÅhhh va roligt Frill, lycka till!! Och glöm inte att informera oss...helst före familj & vänner Stor lycko-kram!!
    Orkar nog inte Sickla idag Swenglish, måste nog va hemma och se på film och vänta på bebisen....buhuuuu jag vill också att det ska starta...

• Ginger6

Åh shit, äntligen Vivs. You go girl!!! Ja det verkar onekligen som det blir bebis-tätt i tråden det närmaste...men det är ju vi midsommar-älskare som har ställt till med babyboomen så vi får väl skylla oss själva när vi ligger i korridoren i Uppsala
    Jag har också kännt förvärkar när jag ligger ner, ordentligt och sen har det gått över, trist och konstigt. Nästa vecka fikar jag gärna också, ska till BM imorn igen och sen tänkte jag o mannen äta lunch på Källhagen o promenera lite på Djurgården. Ja, grattis i förskott Swenglish, på DIN födelsedag alltså

• Ginger6

Halloj sötisar!! STORT GRATTIS Vivs, Lillie, Lillen och Frill. Jösses va roligt och spännande. Äntligen har ni blivit mammor!!!
    Jag har inte blivit det...har bara blivit med man hemma eftersom han ska byta jobb så han snor datorutrymmet och uppmärksamheten DEt är mysigt att ha honom hemma men samtidigt är vi dubbelt så många som klättrar på väggarna och väntar på "tecken". Har haft massa förvärkar men inget annat dramatiskt, går fortfarande till BM två gånger i veckan för blodtrycket men ingen förgiftning än så länge. Hoppas jag klarar mig! Tapperhets-kramar till dig Swenglish och Murgrönan som gått så länge, buhuu lider med er!

• Ginger6

TAck Sole, så typiskt, enda grejen jag har inbokat på hela veckan är imorn kl 14.30... Barnmorskan. Hoppas ni får mysigt, vill gärna träffa er snart!

• Ginger6

Ja, hoppas ni har en mysig fika och Swenglish o Murgrönan, hoppas ni föder barn idag!! Lillie, hon är verkligen suuuperfin. Jättegrattis!!!!
    Jag har varit hos BM (som vanligt) och trycket är fortfarande högt. De vet inte vad de ska göra men säger att det bästa är om jag föder snart. Lagom stressande att veta att varje dag som går så påfrestas min kropp och att lösningen är att föda...hm, jo men jag försöker ju....
    Vilket underbart väder det är! Man ser många fantastiska vårdagar framför sig, stoltserandes med barnvagnen i solskenet

• Ginger6

TAck! Jo men de sätter inte igång bara pga blodtrycket, så länge som det inte påverkar kroppen (mer än att det är jobbigt i sig) att det startar nån havandeskapsförgiftning så gör de ingenting. Därför måste jag ränna dit hela tiden för att kolla att allt annat är som det ska.

• Ginger6

Shit va spännande Swenglish, smart att preppa med kolhydrater! Lycka till

• Ginger6

Lycka till Swenglish, äntligen!!! Snart är din bebis här!!! Lycka till Karin också! Listan med gravida minskar... Här är det också lugnt. Har ätit lunch med mina kollegor och handlat lite böcker, nu dags att ta en eftermiddagslur. HAr också sovit dåligt inatt, va konstigt att så många gjort det! Murgrönan, nu hejjar vi på dig!!!

• Ginger6

Härligt Medusa, STORT grattis! Va roligt att ni mår så bra!
    Underbart väder idag igen, ska också ta mig ut på promenad. Har nyss vaknat, sover också dåligt och har förvärkar om nätterna. Har iofs haft det länge.... BF imorn Murgrönan, nu är det ju absolut din tur!!

• Ginger6

Jag tycker det känns skönt med besöksförbud på BB... vår familj kommer också från göteborg och man är rädd att de ska invadera lägenheten direkt när bebis kommit. Korta besök låter som ett bra tips Sole, de får helt enkelt bo på hotell eller nått.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3