• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Hejsan, idag har jag en riktig gravvo-dag med både MVC-besök och profylaxkurs.

Swenglish, vi har inte heller varit så bra på att öva... Dum tid att gå kurs, när så mycket annat måste fixas innan jul och nyår.

Cirpen, blir som stela lite vita fläckar (ursäkta, men du frågade). Jag har fått bh-inlägg från en kompis som slutat amma, men igår hade jag en tunn bh utan inlägg och det slutade med att jag fick gå i Kista med min sjal konstnärligt draperad för att inte visa fläcken på ena bröstet

Sole, jag fick en släng illamående igår, när jag var hungrig, trött och bar ganska tungt. Men det gick snabbt över. Och jag kan också känna det lite tungt att andas när man ligger på rygg.

• Frill

Åter från BM och allt såg bra ut. Hjärtslag mellan 140 och 146 och magmått på 26, och järntabletterna verkar göra sitt jobb. Skönt.

• Frill

Medusa 2001, jag tjuvåt också lite gravlax i lördags. Däremot tycker jag inte att det är lika kul att vara ensam nykter...

J79, jobbigt med foglossningen. Min är faktiskt helt hanterbar, bara jag är duktig och åker hiss/går långsamt/inte bär på nåt.

Sole, mindre portioner borde nog jag också satsa på. Låg och rapade choklad hela natten. Man är så himla fräsch nu för tiden

Har kommit underfund med att pinsamheter som vaggande gång, fläckar på tröjan och ständig risk för gråtatacker bara är förberedelse för livet som förälder. Tror man kan räkna med att ens barn kommer att skämma ut en ganska regelbundet

• Frill

Hej alla, så här var min natt:
    Hade ont i svanken igår och blev riktigt orolig i natt när hela korsryggen smärtade och strålade ut mot höfterna timme efter timme, trots att jag låg stilla i sängen. När dessutom vissa mensvärkskänslor började kännas bestämde jag mig för att ringa förlossningen för säkerhets skull. Skulle smyga för att inte väcka maken, men kunde knappt resa mig för att det gjorde så ont. Så stackaren vaknade av att jag stod och snyftade dubbelvikt över sängen och blev livrädd såklart.

Hon jag pratade med trodde på ev urinvägsinfektion, bad mig ta alvedon och ringa igen om det inte blev bättre på ett par timmar. Som tur var hjälpte tabletterna så jag fick sova och i morse var det mycket bättre! Har just lämnat urinprov på MVC för säkerhets skull, men förmodligen hade rackaren bara valt att placera sig rakt på en nerv.

Nu är jag så glad och lättad att det är bättre Hoppas verkligen att bubblaren inte gör om samma sak igen. Och hoppas att era magar håller sig i skinnet.

• Frill

Tack alla, det verkar som sagt inte ha varit nåt annat än en nerv i klämm, som tur var, och den enda följden av min natt hittills är att jag somnade i soffan Men tänk vad man reagerar olika på vad kroppen hittar på för att man har en bäbis i magen.

Jag tycker också en januarifika låter bra.

I morgon åker vi till Gävle. God Jul på er allihop!

• Frill

God fortsättning på det nya året alla!
    Jag har haft en lugn och skön jul, och även vi har börjat småköpa lite kläder (jag vill ha allt som är brunt / plysch och min man går lös i Hammarbyshopens barnsortiment) och en suverän (tror jag i alla fall, vad vet jag) skötväska från PoP. Däremot har vi fortfarande inte köpt några möbler / saker mer än den beställda vagnen.

Medusa, tar verkligen föräldrautbildningen hela dagar? Jag trodde det var nån timme då och då på kvällstid. Har tyvärr ingen aning om hur ersättningen funkar.

Jag planerar att vara ledig från omkring 1 mars (BF 14:e), men just nu har jag knappt lyft ett finger jobbmässigt sen i början av december, och det har varit jätteskönt. I januari är jag mer än dubbelbokad och det känns väldigt stressigt att tänka på.

• Frill

Pippil8, jag känner knappt mina sd mer än på att magen blir hård och knölig, ibland med nån slags lite "domnande" känsla, och då i första hand när jag har lagt mig på kvällen.
    Annars kommer de ofta när jag är kissnödig, och då känns det som att kissnödigheten tilltar och det kan värka till lite ungefär som när man har gått och hållt sig för länge.

• Frill

Inga bristningar här heller än så länge.

Smärtlindring är jättesvårt tycker jag. När man varken har upplevt värkar eller epidural tidigare så känns det svårt att veta vad man föredrar... Personligen hoppas jag på att inte behöva så mycket, samtidigt som jag absolut inte har nån föresats att föda helt obedövat.

Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.
    Bianca2, kan ej före 17.30
    Vivs, kan ej onsdagkvällar
    Lillie74, kan ej före 17:30
    SanniXx (Sanna), kan ej 4, 5, 6, 9 o 10 jan
    Emma 3, sista jobbadagen 18 jan så efter det kan jag för det mesta
    Björklöv, kan ej 11 & 18-22 jan
    Medusa kan ej före 17.30
    Swenglish, kan nog nästan alltid!
    Frill, helst ej före 17.30, och inte 24,25,26 januari.

• Frill

Bianca2, måste bara ge dig beröm för att du både slutat röka och sedan jobbat med din förlossningsrädsla! Det är ju suveränt gjort.

Ang att vakna på nätterna så har jag gjort det oregelbundet sedan månader tillbaka. Ofta vid två eller fyratiden. Ibland räcker det att gå upp på toa och ligga vaken en stund. Ibland är jag vaken flera timmar och hinner både äta, läsa, se på tv och lösa sudoku innan jag somnar igen.

Över huvud taget känner jag mig väldigt trött just nu. Går och lägger mig vid tio/elva, är vaken nån timme mitt på natten och sover sen till tio, om jag får vakna av mig själv. Sen är jag ändå jättesömnig på dagen. Ska bli intressant att se hur det går att jobba heltid under kontorstid from måndag

• Frill

J79, vad är det för skötbord ni har fått? Verkar det bra? Vi måste också ha ett till badkaret men vet inte vilket vi ska köpa än.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3