• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Cirpen, hon var säkert trött och ville att du skulle bli klar snabbt så hon kunde slappa

Jag är stentrött idag. Sov tre timmar i natt tror jag. Kan kanske vara en förklaring till att jag tjuvpausar från layoutandet hela tiden, och i stället skrivit fem inlägg här inom en timme...

Vi var förresten på försäkringskassans "kurs" i morse. Extremt långsamt och pedagogiskt, men inte så jättegivande. Jag fattar ju ATT man måste ta ut 180 "fulla" föräkringsdagar innan man kan ta ut av garantidagarna. Men jag fattar verkligen inte VARFÖR?

• Frill

Hurra! Min man ringde just och berättade att "våra" reparatörer fått godkänt från föreningen att dra om rören i vår lägenhet och ner i källaren, och så får föreningen stå för merkostnaden. Det betyder att vår badrumsrenovering bara blir lite fördröjd, och vi behöver alltså inte vänta på krångliga utredningar, upphandling av ny stamrenoveringsfirma osv. Otroligt skönt!!!

Medusa, vad skönt att du har fått igenom ditt snitt!

Swenglish och Sole, jag känner ibland när jag ligger på rygg som att blodet rusar upp till huvudet. Sov alltid däckad platt på rygg tidigare, men nu är det mest sidläge med kudde under magen och mellan knäna.

Ah, nu leker livet igen Beviset för att inte alla plötsliga humörsvängningar är graviditetsberoende

• Frill

Hellur, vi är i samma läge som ni. Vi har beställt barnvagn och thats it, mer eller mindre. Men nu har jag börjat småköpa lite kläder, hittade billiga bodys på Lindex igår, och faktiskt hade de några som varken var ljusblå eller rosa.

Soffy, visst är det kul med badrumskaos! Men man får tänka på hur fräscht och fint det kommer att bli sen.

Bianca, grattis till lägenheten. Det låter ju toppen!

Vi ska inte till Sirap och bruncha, däremot till Kumla herrgård i Tyresö. Fast på söndag. Verkar vara ett populärt gravidnöje

• Frill

Hellur, vi är i samma läge som ni. Vi har beställt barnvagn och thats it, mer eller mindre. Men nu har jag börjat småköpa lite kläder, hittade billiga bodys på Lindex igår, och faktiskt hade de några som varken var ljusblå eller rosa.

Soffy, visst är det kul med badrumskaos! Men man får tänka på hur fräscht och fint det kommer att bli sen.

Bianca, grattis till lägenheten. Det låter ju toppen!

Vi ska inte till Sirap och bruncha, däremot till Kumla herrgård i Tyresö. Fast på söndag. Verkar vara ett populärt gravidnöje

• Frill

Sorry, dubbelklickade.
    Trevlig helg alla!

• Frill

Sole, vad jobbigt. Hoppas du är gladare nu. Har själv haft gråtdagar, bland annat när jag läste en skämtsam bok om allt kroppsligt som förändras av graviditeten... Först skrattar man, sen inser man att det ligger en hel del sanning i det som står och så börjar man gråta
    Vi har haft en lugn mysdag i soffan, avbrutet av städning och mosterbesök med semla, och det kändes lite sorgligt när jag insåg att såna dagar förmodligen kommer att var extremt sällsynta i framtiden.

Middag Indira 23/1 18.00

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79
    Pippil8
    Vivs
    Frill

• Frill

Vi var på brunch på Kumla Herrgård i Tyresö. Lite "finare" än på Enskede krog, som vi annars brukar gå till (samma pris tror jag, 180 spänn). Men egentligen är utbudet både rikligare och rejälare på Enskede krog.
    Däremot är det väldigt vackert vid Kumla herrgård, en gammal fin byggnad som ligger jättefint vid vattnet. Perfekt om man vill promenera lite före eller efter goffandet.

Sirap har jag inte testat. Men brunch är ju en perfekt barnvagnsvänlig familjeaktivitet, så jag räknar kallt med att det kommer att bli några framöver

Lillenlillen, jag har kommit på mig själv flera gånger med att bädda för skämt i vår vanliga jargong, typ "jaha, vadå så att du ska kunna ta hit alla dina andra älskarinnor, he he" och sen när min man hänger på och säger "ja, precis" så blir jag jättesårad och börjar gråta Alla såpoperaschabloner av kvinnor som svartsjuka och instabila varelser måste grunda sig på gravida.

• Frill

Hejsan alla, och tack för igår! Himlans trevligt. Jag var stentrött när jag kom hem, och inte är jag piggare nu där jag fortfarande sitter kvar på jobbet. Tror jag kan härda ut en timme till, men sen får jag nog gå hem och sova. Lämning till tryck i morgon.

Sole, jag kom på att jag har fått papper med några enkla övningar på för foglosserskor. Påminn mig så ska jag försöka beskriva övningarna en dag om du vill, när jag inte jobbar så mycket. (Jag har skamligt nog inte lyft ett finger för att testa dem själv, men de är säkert bra)

Återkommer med gissningar och listuppdateringar när jag har mer tid.

/Frida

• Frill

Hej, vi hade en lugn helg med vänner i mina föräldras stuga. Skönt slappande med fika i Hedemora, lyxlunch på Dala Husby hotell och strålande vackert med gnistrande snö. Sovandet gick det däremot si och så med så igår låg jag på soffan tills det började lukta av fuktspärrskemikalier. Idag ska hantverkarna börja kakla, så det går framåt. Vi köpte ett fint (men dyrt :-S) badrumsskåp på Norrgavel igår. Dessutom beställde vi en tvättmaskin. Och i helgen kommer svägerskan med familj och har med sig bäbiskläder, babygym och annat. Så snart är vi ganska välutrustade.

Karin99, vi gick första delen av föräldrakursen på Södermalms MVC idag, så du är veckan efter oss. Känns som om det skulle behövas mer tid, för vi har massor kvar att gå igenom i morgon. Men det var rätt trevligt, och roligt nog var en av mina gamla kursare från Uppsala i samma föräldragrupp.

Jag har en lugn tid nu fram till förlossningen. Alla stora jobb är avklarade, så nu är det bara småjobb kvar som jag ofta kan sköta hemifrån. Det betyder att jag också kan styra mina tider ganska bra, och alltså finns tillgänglig för ev fika. Såg att ni diskuterade en ny träff snart.

• Frill

Oj missade visst en sida. Ni hade ju mer än diskuterat en träff

Jag har också känslan av att bäbisen ska ramla ut då och då. Har man en sammandragning och lägger handen uppe på magen så känns det hela vägen ner. Och ibland känns det som den trycker på därbak, typ när man ska sätta sig i soffan. Man känner sig inte direkt så smidig när man försöker komma ner i en soffa utan att böja kroppen...

Väntar lite med att tänka på BB-listan, men bra att ni kommer med tips!

Swenglish, kul med bilderna! Även om jag ser ut som en oformlig turkos barbapappa...

Träff måndag 5/2(vi kan ju säga 18.00 igen för att vara säkra)

Swenglish
    Björklöv
    Hellur
    Sole
    Zul
    Vivs
    Ginger
    Frill (så gott som säker)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3