• cirpen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Torris jag har BF 5 Mars(snitt 26 feb) och slutar oxå jobba sista Januari..
    Men jag är såå less på mitt jobb nu eftersom jag är uppsagd.
    Arbetsmotivationen ligger inte direkt på topp!
    Hade jag inte varit uppsagd så kanske jag hade jobbat ytterligare nån vecka..eller kanske inte..det börjat ju bli rätt tröttsamt för ryggen.. Så för tidigt tycker iallafall inte jag att det är. Helst skulle jag vilja sluta nu, men vill inte nalla på mina föräldradagar....

• cirpen

Jag har verkligen en OT fråga här som jag har klurat på.
    Den riktar sig till Swenglish eller säkert för all del nån annan som vet?
    Är det typiskt svenskt att önska God fortsättning efter alla högtidshelger, samt hur säger man det på engelska??

• cirpen

Inga bristningar här heller..
    Om man bortser från en pytteliten på höger bröst..hehe
    Smörjer oxå in mig morgon å kväll med jojobaolja. Inte för att jag egentligen tror att det hjälper, men det lindrar kliet iallafall!

Har gjort alla inköp! Men känn dig inte stressad Karin99, det ligger i min natur att vara så "planerande". Jag har tom packat "väskan" ..ehum...!

• cirpen

Angående kejsarsnitt:

Ni som är rädda för att bli besvikna för ett ev snitt, vill jag bara påminna om att läsa på innan om snitt även fast utgångspunkten är att föda normalt. Allt för att underlätta så ni inte skall känna er snuvade på konfekten om det händer, samt att det kanske kan bli ett litet trauma efteråt om man inte var så insatt??

Är det fler som vaknar mitt i natten nu och känner sig pigga?
    Själv gick jag upp 4:30 och åt frukost, ville hemskt gärna tappa upp ett varmt bad, men gjorde inte det av hänsyn till min sovande sambo!

Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.
    Bianca2, kan ej före 17.30
    Vivs, kan ej onsdagkvällar
    Lillie74, kan ej före 17:30
    SanniXx (Sanna), kan ej 4, 5, 6, 9 o 10 jan
    Emma 3, sista jobbadagen 18 jan så efter det kan jag för det mesta
    Björklöv, kan ej 11 & 18-22 jan
    Medusa kan ej före 17.30
    Swenglish, kan nog nästan alltid!
    Frill, helst ej före 17.30, och inte 24,25,26 januari.
    Cirpen, kan alla helger vilken tid som helst

• cirpen

Om man har spjälsäng finns väl ingen risk att katten hoppar ner där eller kryper in...?? (Vi har en väldigt slö och rätt tjock katt..) Hon tittar alltid vädjande på min sambo, och vi säger att hon skall hoppa upp i soffan eller knät eller vad det nu må vara, men så får han alltid lyfta upp henne ändå..hihi

Barnvagnen har hon iallafall låtit bli..(Törs jag skriva att jag redan har bäddat..ehum.."harkel".. Ville ju bara prova om det passade...) Får nog tvätta om för det lär väl vara dammigt vid det här laget!

• cirpen

AMF: Min Bm har aldrig sagt ngt om infoträffen, däremot anmälde jag mig själv. Det går bra att göra det på nätet, då kan du se vilka tider och datum som är tillgängliga.

Förövrigt är jag såå less på jobbet nu..Tre veckor kvar, vet inte hur jag skall uthärda faktiskt. Min arbetsmotivation har nog aldrig varit så låg nu..(Är ju uppsagd på osakliga grunder anser jag, + att en massa fel begåtts) Den förstärkta lokala förhandlingen spårade ur så nu går det vidare till central förhandling..(Nästa steg är att väcka talan i AD !!)
    Tur att familjeliv finns så man har något kul att göra på dagarna.

• cirpen

Sannix! Oj det var dramatik det! Säger som Frill..de måste väl ha verktyg för att mäta vad det är??

Nu är det bäst man uppgraderar till TENA MAxi eller nåt...så man inte pissar på sig på jobbet!

• cirpen

Sannix: Drick massor med rödbetsjuice för det färgar väl av sig på urinet..så vet du om det är urin eller fostervätska..

Skämt åsido (Hoppas du inte tog illa upp..)

Det måste vara jobbigt att inte veta vad det egentligen är..

Jag har surfat runt lite på FL angående detta..
    Här är lite info/erfarenheter jag hitttade:

Det verkar vara många som har läckage men det visar sig vara ovanligt vattninga flytningar som kan kännas som om man kissar.(De kan tydligen öka extremt mycket på slutet)
    Sen verkar det vara vanligt att läcka både urin och fostervatten pga trycket som blir. Men att det ej skall vara ofarligt eftersom det hela tiden bildas nytt fostervatten.
    Men jag förstår helt klart om du är orolig! Och man ska ju alltid ringa om man är minsta osäker tycker jag!

• cirpen

Tänkte till lite..
    Usch nu känner jag mig dum med mitt skämt...man vill ju inte kissa rött heller..
    Förlåt, glöm mitt plumpa skämt är ni snälla..

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3