Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
Sannix: ehumm..går den att köra i maskin??
Sannix: ehumm..går den att köra i maskin??
Sole å ni andra: Jag har gått upp från C kupa till E kupa! När mjölken rann till efter tre dagar, blev brösten verkligen STENhårda GIGATISKA och jag hade nog behövt en ännu större storlek, men det släppte efter två dagar.Jag trodde inte det var sant ,det kändes som om dem skulle spricka.:-O
Så var inte snåla när ni byter storlek är mitt tips!!!
Just det ett tips: När ni är på BB sug åt er av alla barnmorskors amningskunskaper...Låt dem visa er, samt vad kan gå fel mmm. Passa verkligen på när ni ligger inne!
Det är inte roligt med trasiga tuttar som jag har nu..
Ingen sa till mig hur ONT det kan göra att amma....
Nä nu skall jag inte komma med mer tips..... men ni får gärna fråga!
Bra Lillenlillen att du påminner om vilken dag det är hehe..
Har ingen koll alls!!
Vad synd att jag inte kan åka till Häggvik och fynda...
Är ju lite handikappad efter snittet...
Åh jag är så förväntansfull och längtar oxå tills era bebisar ploppar ut!
Sole: Tråden slutar ju inte för det!! Måhända att den kanske ändrar karaktär ibland, men jag är lika nyfiken som er på hur det går och följer med spänning era tankar och ideér.
Hej Hopp!
Cillas kompis Marie rapporterar igen:
Hon blev akut inlagd på kvinnokliniken igår, pga infektion och hög feber. Kan vara bröstböld eller ks-infektion. Hon tipsar om hur viktigt det är att ni lär er amma rätt för att slippa detta!!!
Grattis till alla nya underverk.
//Cirpen
genom kompis Marie
Hej
Ligger nu på patienthotellet.(rena lyxen jämfört med tidigare vårdavdelningar på DS)
Åkte in akut igår pga hög feber, och smärtande bröst sen ett par dagar.
Hade 40,7 i temp! Sänkan vid inskrivning var
på 168!!(Mycket kraftig infektion) Så jag blev inlagd direkt på Gynakuten och fick antibiotika intravenöst.
Har alltså fått en bröstinfektion.
Saknar nu lilltjejen som är hemma med pappa.
Vill verkligen tipsa om att ni inte skall fortsätta amma om det gör riktigt ont,
för då är det fel amningsteknik och man kan få den här skiten som jag har.
Själv grinade jag i 2 dgr när jag ammade (av smärta) Alla inlägg som skrevs var, håll ut det går över...
kämpa på ..osv..
Imorgon skall de köra ultraljud på bröstet för att se så det inte utvecklats till bröstböld...HUGA!
Nyttigt länktips:
www.growingpeople.se/templates_GP/GP_page.asp
Kolla innehållsförteckningen längst ned.
Nu skall jag läsa igenom era inlägg och se ifall det har hänt nåt spännande .
Hellur: Kände inte till det där med gröna lampan,,
Mmm har precis frullat på hotellet..gottigottgott!
Massor med andra nyförlösta morsor här, undrar om det är nån av er..vet ju inte hur ni ser ut!
Känner mig lite bättre idag faktiskt
Tja
OM ni har tråkigt kan ni hjälpa mig att spåna på namnförslag..
Det skall börja på J och får inte vara: Jenny, Jane, Julia, Johanna, Jonna...
Lilltjejen har nu alla möjliga fåniga namn som fisen,lillskiten,skruttan, lillkickan mm..det håller ju inte i längden..
Bianca: Grattis grattis förresten, guu vad romantiskt!!!!!
Egentligen borde jag passa på och sova här, det är väl sista chansen på ett bra tag! men jag kan inte slita mig från datorn som vanligt! Samt det skall medicineras stup i ett..suck!
Sole: jag hade inga förvärkar!(nåväl, lite lätt kramp i magen förstås...)När jag kom in pga vattenavgång var jag redan öppen 3 cm!