• cirpen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Emma3 vad bra att det såg bra ut!

Sole: Det är precis det vi bl.a strider om, angående min uppsägning... Men jag tänker inte fråga dig om det Är så less på eländet, och nu är ärendet överlämnat till förbundet för central förhandling!

Frill, jag toksurfar oxå hela tiden! Man är ju beroende..
    Nu håller vi dessutom på och loggar våran nätverkstrafik med jämna mellanrum för att felsöka ett problem, men eftersom det är jag och min kollega som gör det så kan jag välja att inte toksurfa just då, så det inte skall synas i loggarna..hihi..

• cirpen

Medusa2001: Det där skrubbet har jag hört från den äldre generationen.. Men om man tänkter efter vad man har läst angående varför det blir såriga bröst, så är det ju för att babyn inte tar "rätt tag" om tutten. Skulle den inte göra det sen när man ammar så kan man ju köpa speciella "kåpor med hål i" som skydd. Varför plåga sig i onödan??

Jag tror att det går bra för dig på ditt Indigosamtal idag!
    Är detta vad du önskar så får du det oxå skall du se!
    Själv har jag fått tid för snitt den 26/2 på DS.

När min filur hickar är det som en liten väckarklocka som tickar dock kan jag inte se något eftersom magen är ivägen .. Men jag iallafall navigera vart huvudet ligger. Än så länge ligger den fortfarande lite på tvären nedåt = inga kickar på revben..SKÖNT!

• cirpen

jag fick tillåteöles att kopera detta:

Hej alla i Marstråden, har hört om er! Håller annars till i Maj-tråden jag. Men nu är jag här för Sannas (Sannixx) räkning.

Hon har givit mig tillåtelse att informera er om hur det går för henne och jag förstår att ni undrar och är lite oroliga, vem är inte det!

Vi pratade i telefonen igår innan hon fått klartecken om att på nytt komma in. Hon åkte då sedan in vid 18.30 och jag fick sedan ett sms vid kl. 20. Då skrev hon att bebis är på g ändå och att det helt klart var fostervatten. De skulle ta prover på henne och hon skulle höra av sig senare igen. Hon skrev även att hon nu blir kvar där.

Fick sedan sms nu för en stund sedan då hon skrev att hon nu vet att det iaf kommer att bli en liten januaritjej. Sätter inte värkarna igång av sig själva så blir hon igångsatt när hon är i v.34. Hon lade även till att hon kommer få "nippran" utan internet.

Hon ville oxå att jag skulle "hälsa alla så gott" från henne!

Så nu är hon där hon är och inväntar sin lilla tuffla! Tror och hoppas allt går bra, det brukar göra det för Sanna. Så nu får vi alla hålla tummarna för dem!
    Skriver mer när jag något nytt vet, för jag antar att ni är nyfikna på hur det följer!

/Kristine

• cirpen

Oj, det är mycket att läsa efter helgen. Vad kul då har jag lite att göra på jobbet..hihi

Var som de flesta på IKEA och Bayland i helgen.. Köpte ett spjälskydd "Laban" som jag sneglat på länge..Alldeles för dyrt egentligen...(499 .men jag har ju fått nästan allt annat gratis så jag tänkte kosta på lite.. Tyvärr var det för stort, och passar inte min gamla spjälsäng från när jag var liten..Suck!

Har på sistone börjat känna av lite kramp i magen, antar att det är sammandragningar som har börjat nu!
    Nu har jag bara två veckor kvar att jobba! Jippie ! Sen skall jag ta det luugnt i tre veckor till.

• cirpen

Hejsan

Var hos BM idag.
    Har trott att filuren legat på tvären hela tiden. Men den låg faktiskt nedåt och med benen på sidan.Det som jag trott var huvudet var visst rumpan!
    Jag känner inget som helst tryck neråt, så det skall man väl vara tacksam för?

• cirpen

Grattis Medusa2001! Då är vi minst två härinne som skall snittas eller är det fler?

• cirpen

Vivs om du inte öppnar frysen så borde det väl hålla sig till kvällen?

Hellur: Det är viktigt att du sitter rak i ryggen. Om inte din arbetsgivare kan fixa ett svankskydd så kanske du kan rulla en handduk eller nåt att ha bakom ryggen.
    Ett annat tips om du har ont mer upptill är att minst en gång i timmen köra med axelrullningar, samt dra bak armar och axlar och pressa ihop skuldrorna. Det ökar blodflödet i ryggen och lättar verkligen mina ryggsmärtor! För våra ryggkotor trycks ju ihop av den ökande tyngden och gör att blodtillförseln stryps, speciellt när vi sitter ner, detta orsakar smärta.(Detta förutsätter att du inte har smärtor av hormonella skäl förståss!...)

Var på Babyland å handlade lite smått å gott igår, Frågade expediten: vad kan jag mer tänkas behöva första veckan..jag hade lagt upp en napp, amningsinlägg, olja och sax. Hon tittade och funderade så sa hon, jag kommer inte på nåt mer!

Men Hallå, hon kunde ju inte veta att jag laddat med blöjor och servetter å diverse annat hemma. Snacka om dålig säljare. Hon hade ju världens chans att pracka på mig hur många grejjer som helst Å jag hade säkert köpt det oxå!(Dessutom fanns inga andra kunder i butiken)

Oj det blev långt...

• cirpen

Nähä ni..nästa morsa ut borde vara jag....
    Om man får räkna med snitt förstås. BF 5 mars men snitt planerat 26/2...

Hade visst glömt att lägga in mig i listan..

• cirpen

Hihi..ja det var kul att läsa i gamla tråden!
    Vad nojjiga vi var!

• cirpen

Det är lite fusk eftersom jag har en fastställd snitttid..Ni får gissa på ngn annan istället! ..

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3