• cirpen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Lite OT kanske..men måste skriva av mig lite...

Jag slutar jobba för gott nästa onsdag. Sen är jag hemma i tre och en halv vecka. Nu till en annan sak....jag får känslan av att mina arbetskamrater tänker hitta på något imorgon..de ställer frågor som "du SKA väl äta lunch klockan 12 imorrn" osv..ungefär som att de vill gardera sig att jag är på jobbet eller nåt..Grejjen är att jag gillar inte överraskningar, jag har ngn slags "fobi" mot det eller vad man skall säga...så jag vet inte hur jag skall göra. Nu vill jag verkligen inte verka otacksam på något sätt det kanske inte planeras nåt heller...men men ..jag tycker iallafall att det är olustigt
    Eftersom jag dessutom är uppsagd så känner jag det som ett "hån" att fira av mig för det är ju inget att fira (att jag är uppsagd). Jag vet att jag kanske reagerar knasigt, men jag kan inte hjälpa det.(Skyller lite på hormonerna oxå...-) )
    Tycker ni jag är löjlig?? (Ni behöver inte svara..)Jag har dessutom tidigare sagt till min chef att jag inte vill ha någon avtackning..

Ville bara skriva av mig lite.....bah..!

• cirpen

Sole , ja det låter som hicka! Och håller det på mer än en minut så är det väl definitivt hicka? Jag kan tom känna med handen när lillen hickar. Min tidigare beskrivning tycker jag håller än: "som nervryckningar i ögat när man är trött".

• cirpen

Tjingeling!

Är det bara jag som är rastlös av att gå hemma??
    Jag måste verkligen planera mina dagar så jag har ngt att göra.
    Eftersom jag är såå planerande av mig så har jag ju redan förberett alla inköp mm..
    Jag ringde en polare idag som är en duktig fotograf, tänkte att hon skulle få ta lite magbilder i helgen!

Bassekatt: Tradera är verkligen toppen, man blir lätt beroende av att köpa på sig grejjer där.. hehe
    Jag är tokig i spöket laban grejjer och har hittat en hel del där!

• cirpen

Var tvungen att googla på vad mobywrap samt kalikådjur är förnått! Nu vet jag!

Ingen hormonrand, däremot har bristningarna brakat loss nu! HUGA!
    (Jag som har toksmörjt hela graviditeten...hrmmmff..vet ju att det är hormonellt egentligen..)

Swenglish, det låter urskönt att frukostbada. Tyvärr är jag lite nojjig och kommer ej ta mig in till stan då jag bor lite utanför..

• cirpen

Sole: Vilken härlig dröm tänk om den kunde vara sann!

En kompis var förbi igår och skulle fota mig, tyvärr fick vi inte alls till ljuset, då vi ej har studio hemma direkt! Vi fick använda gästrummet...så bilderna blev ej så bra...Det var synd för hon brukar ta riktigt proffsiga bildrr annars! men men jag har slängt upp två bilder om ni vill se...

Vad duktiga ni är som bakar å har er, själv ligger jag mest å slöar på soffan med mina gravtidningar!

Idag är det prexis två veckor kvar!!

• cirpen

Sole: Törnrosa sömn!? ..Lyllos dig!

Själv får man var glad om man lyckas vara sovande i två timmar i sträck....

Idag har jag härjat på IKEA och Barkaby Outlet hela dagen..Är helt sluut nu! De hade billiga filtar som jag tänkte klippa upp och sy små filtar av. Om jag nu orkar kånka fram symaskinen!
    Sen kom en Labanmobil idag på posten, som jag suktat så länge efter..kul!(Spöket Laban tokig!) Det första jag gjorde när jag kom hem var inte å mata katten som jag brukar,eller packa upp matvarorna, nä jag skulle prompt mekka upp mobilen först...hihi (Jag är 33 År!!)Sen satt jag i soffan och log för mig själv när jag tittade på spjälsängen.

Idag var första gången som ngn okänd kommenterade min mage, det var en komplimang förvisso, men jag trodde i början av grav att det skulle vara mera kommentarer. Hur har ni upplevt det?

• cirpen

Swenglish: ja det var det, jag tror inte den var fållad ens nu.
    men jag tänkte fålla den ändå för att "snygga" till lite!
    Kosta bara 15 kronor.

• cirpen

Tjingeling!

Jag vaknar säkert varannan timme minst..mycket jobbigt!
    Sover sedan en vecka ute i våran mjuka sköna soffa..hihi
    Annars skall jag inte klaga för jag har inga krämpor.
    Är nu inne på vecka 38 (37+2)
    Var på sista MVC besöket igår! Samma sf mått som förra veckan 35, BM trodde att det var för att bebben sjunkit ner, men inte märker jag av det inte!

Swenglish var det video eller vanlig digitalkamera du har köpt?
    Jag måste köpa en digitalkamera, men jag blir gaalen när jag surfar runt! Det är verkligen en djungel av modeller.
    Men det lutar åt ngn Canon modell med bra inspelningsmöjligheter tror jag. Måste bara övertyga sambon om detta (den jag vill ha är rätt dyr!)

• cirpen

Zul, om de har ringt..? Skojar du. Det känns som om de ringer hela tiden..iallafall två ggr från godboken och sedan från vi föräldrar mm. Också så har jag "klickat" runt på lite olika försäkringbolag för att kolla barnförsäkringar mm, och de har börjat ringa nu!
    Jag har inga problem att säga nej, måste nästan hålla mig för att inte vara oartig (läs:bitchig)!
    Funderar på att anmäla mig till NIX registret!

Ta dig tiden att lära dig hur Tradera fungerar, jag har bara positiva erfarenheter därifrån! Är det ngn pryttel man behöver som ej slits så speciellt mycket så är Tradera perfekt att få den till minst halva priset (oftast)!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3