• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Usch vad jobbigt med badrummet Frill. Kan inte vara roligt med en liten bebis. Hoppas det ordnar sig snart för er.

Inga onda eller läckande bröst här heller. Men lite foglossning har jag, fast på mig är det mer som smärtor och krämpor i underlivet, peppar peppar så kommer de inte ofta.
    Däremot har jag ont i ryggen, speciellt på jobbet. Min stol är kass, trots att det är en "ergonimisk" stol. Inte gjord för mig helt enkelt.

• Hellur

Grattis till lägenheten Bianca!

Tack för tipset Björklöv. Sitter still alldeles för länge åt gången. Ska upp och gå och röra på mig oftare. Har dessutom fått tips på övningar som jag kan göra.

Var hos BM tidigare i veckan, FS mått var 29,5 och var då fullgången 31 veckor. Ligger mitt på kurvan. Har gjort det varje gång hittills.

Var på profylax kurs igår. Både jag och min sambo är riktigt nöjda, tyckte det var jätte bra. Om vi tränar känns det som att andningen kommer kunna hjälpa och att den kan få mig att slappna av.

• Hellur

Har också börjat få tillbaka tröttheten. Den kommer sakta smygande.
    Har även börjat få lite sömn svårigheter. Går upp några gånger på toaletten per natt, och ibland kan jag inte somna om om det är runt 3-4 tiden, hur trött jag än är.

Dessutom har jag börjat må lite illa. Det kommer och går. Som inatt låg jag vaken och mådde illa bra länge. Är så rädd för att få kräksjuka, men hoppas att det är graviditeten.

• Hellur

I helgen ska vi börja med alla inköp av bebis saker. Har bara köpt, eller rättare sagt beställt, barnvagn hittills. Håller på att göra om vår klädkammare till barnkammare, det blir klart nästa helg, så då har vi någonstans att göra av allt vi köper. Även om barnet kommer sova i vårt rum så är det skönt att ha det målat och klart när det kommer, då kan vi koncentrera oss på barnet och dessutom börja fylla barnkammaren med barnets saker.

Har gått igenom djungeln av barnvagnar. Nu ska vi in i nästa, bilarnstol och spjälsäng. Har inte läst på ordentligt, men vad gäller spjälsängar verkar det inte vara många som är godkända.

• Hellur

God morgon tjejer!

Har inte varit inne på hela helgen, så är lite att ta igen.

Kan tyvärr inte komma med på middagen på Indira imorgon
    Vi börjar vår förlossningsförberedande kurs. Men förhoppningsvis blir det fler träffar. Hade sett fram emot att få träffa er alla.

• Hellur

Det var ett väldans brunchande
    Vi är dåliga att komma iväg på sånt, för oss går det lite i perioder och vi har inte varit inne i en sådan på ett tag.
    Ska testa de ställen ni rekommenderar, tycker alltid att det är svårt att hitta något bra ställe.
    Är sugen på Enskede Krog, brukar äta lunch där ibland, jätte god mat och världens godaste bröd!
    Men när vi blir tre blir det perfekt för bruncher. Då börjar väl jakten på "barn och barnvagnsvänliga" ställen

• Hellur

Medusa - du måste ha blandat ihop mig med någon annan. För vi var inte och hade inga planer på brunch på Sirap i helgen.
    Men har varit där tidigare, och deras pannkakor är jätte goda.

• Hellur

Hej tjejer!

Känns verkligen jätte tråkigt att inte kunna träffa er alla ikväll Men förhoppningsvis går det så bra så det blir fler träffar.

Ni får berätta om kvällen i morgon.

Hoppas ni får en bra kväll och en smaklig måltid.

• Hellur

Hej!

Vad roligt att höra att ni hade trevligt igår. Synd att jag inte kunde vara med. Men om det blir fler träffar så kommer jag gärna.

Är ju rätt ny i denna tråd, och på familjeliv, så har inte hängt med så länge. Men ska gå in och läsa den gamla, kanske kommer känna igen mig i tankar och funderingar

Om jag som inte var med igår ska gissa på vem som blir nästa föderska gissar jag på Cirpen.

• Hellur

Det pratas om någon lista som man kan lägga till sig i. Vad är det för lista?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3